
Klassikot
Nämä autokaunottaret saavat sydämen läpättämään – Mukana yllättäjiä, kuten Citroën Maseratin moottorilla
Mikä on klassikko? Se on tietysti automalli, jonka maine kasvaa, vaikka tuotanto on päättynyt jo aikoja sitten. Tässä 10 kestosuosikkia. PS. Klassikko voi olla hyvä sijoitus, jonka arvo nousee aina vaan.
Teksti Tuulilasin toimitus
Kuvat Shutterstock, WildSnap / Betto Rodrigues / Art Konovalov / The Image Engine / FernandoV / Sue Thatcher / Marketa198226.9.2024 Tuulilasi

Porsche 356. Tämä on maailmankuulun urheiluautomerkin ensimmäinen laajempaan tuotantoon päässyt malli.

Toyota GT 2000. Tämäkö Toyota? Kyllä, mutta varsin eksoottinen sellainen. Kaksilitrainen kone keulalla ja veto takapyörillä.

Volvo 1800 ES. Tämä tyylikäs farmari on sen kuuluisan Pyhimys-Volvon muunnos.

Range Rover. Joku saattaa luulla, että Range on pelkkä bulevardimaasturi, mutta tosiasiassa se on peto kulkemaan ihan missä vaan.

Mercedes-Benz 600. Jos pitäisi valita limusiinien limusiini, niin tämä Mercedes olisi vahva ehdokas.

Citroën SM. Arvaatkaapa, että minkä merkkinen moottori tässä Citikassa on? No, ihan Maseratin valmistama se veekuutonen on.

Ferrari Daytona. Klassiset maranellolaisen mittasuhteet: pitkä keula ja lyhyt perä. Moottorina tietysti V12.

Mini. Tämän kolmimetrisen ja sympaattisen kääpiön tuntevat kaikki.

Lancia Stratos. Keskimoottorinen muovipommi oli kova peli ralleissa 1970-luvulla.

Alfa Romeo Montreal. Montrealin silmät, eli lyhdyt, ovat hauskasti osittain piilossa.
Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat