Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Autot ja liikenne

Klassikkoautot upeissa kuvissa: 10 x porrasperä eli sedan – katoavaa kansanperinnettä

Jos nykyään haluaa olla trendikäs, pitää ajaa crossoverilla tai Suvilla. Farkkukin menettelee juuri ja juuri, mutta sedan on katoavaa kansanperinnettä. Miksiköhän?

17.2.2022 | Päivitetty 21.12.2023 | Tuulilasi

Volvo 240

Volvo 240
Ruotsin kansalliauto, ja nykynuorison suosima kulttikapine. Ikiliikkuja jos mikä.

Audi 100

Audi 100
Audi räjäytti pankin vuonna 1983 esittelemällä tämän kolmannen polven Satasen. Aerodynaaminen sukkula oli aikansa erikoisuus.

Mercedes-Benz W123

Mercedes-Benz W123
Taksien taksi ja miljoonien kilometrien nielijä. Viimeiset tämän mallin Mersut rullasivat linjalta ulos vuonna 1986, mutta näitä näkee yhä liikenteessä.

Saab 9000

Saab 9000.
Yksi Saabin kaikkien aikojen parhaista malleista. Turbokoneista lähti mukavasti paukkua ja tilat olivat hulppeat. Ministerien suosikki.

Peugeot 505

Peugeot 505.
Ai miten tyylikäs ilmestys! 505 oli viimeinen iso, takavetoinen Peugeot.

Ford Granada

Ford Granada.
Ford Granada.Toisen polven Granada oli muotoiltu yksinkertaisen ajattomasti.

BMW 5-sarja

BMW 5-sarja
Tämä elävä klassikko on yksi Bemarin malliston kivijaloista 3-sarjan ohella.

Opel Omega

Opel Omega
Tuli aikanaan Rekordin paikalle Opelin mallistoon. Viimeinen iso takavetoinen Opel. Tuotanto päättyi vuonna 2003.

Fiat Argenta

Fiat Argenta.
Muinaisen 132-mallin jatkojaloste on nykypäivänä todellinen harvinaisuus.

Nissan Maxima

Nissan Maxima
Tavallista isompi Primera – vai mitä? Moottoreina oli pelkkiä veekuutosia, joista pienin oli kaksilitrainen. Nykyään keräilykappale.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt