Klassikkoautot upeissa kuvissa: 10 x porrasperä eli sedan – katoavaa kansanperinnettä
Autot ja liikenne
Klassikkoautot upeissa kuvissa: 10 x porrasperä eli sedan – katoavaa kansanperinnettä
Jos nykyään haluaa olla trendikäs, pitää ajaa crossoverilla tai Suvilla. Farkkukin menettelee juuri ja juuri, mutta sedan on katoavaa kansanperinnettä. Miksiköhän?

Volvo 240
Ruotsin kansalliauto, ja nykynuorison suosima kulttikapine. Ikiliikkuja jos mikä.
Audi 100
Audi räjäytti pankin vuonna 1983 esittelemällä tämän kolmannen polven Satasen. Aerodynaaminen sukkula oli aikansa erikoisuus.
Mercedes-Benz W123
Taksien taksi ja miljoonien kilometrien nielijä. Viimeiset tämän mallin Mersut rullasivat linjalta ulos vuonna 1986, mutta näitä näkee yhä liikenteessä.
Saab 9000
Yksi Saabin kaikkien aikojen parhaista malleista. Turbokoneista lähti mukavasti paukkua ja tilat olivat hulppeat. Ministerien suosikki.
Peugeot 505
Ai miten tyylikäs ilmestys! 505 oli viimeinen iso, takavetoinen Peugeot.
Ford Granada
Ford Granada.Toisen polven Granada oli muotoiltu yksinkertaisen ajattomasti.
BMW 5-sarja
Tämä elävä klassikko on yksi Bemarin malliston kivijaloista 3-sarjan ohella.
Opel Omega
Tuli aikanaan Rekordin paikalle Opelin mallistoon. Viimeinen iso takavetoinen Opel. Tuotanto päättyi vuonna 2003.
Fiat Argenta
Muinaisen 132-mallin jatkojaloste on nykypäivänä todellinen harvinaisuus.
Nissan Maxima
Tavallista isompi Primera – vai mitä? Moottoreina oli pelkkiä veekuutosia, joista pienin oli kaksilitrainen. Nykyään keräilykappale.