Tuulilasi

Käyttötesti 600 km: Opel Astra Innovation Plus 180 A PHEV – Laadun tuntu ja voimalinjan sulava toiminta tekevät heti vaikutuksen

Käyttötesti 600 km: Opel Astra Innovation Plus 180 A PHEV – Laadun tuntu ja voimalinjan sulava toiminta tekevät heti vaikutuksen
Halvimmillaan bensakoneisen Astran saa omakseen 26 391 eurolla.
Julkaistu: 23.11.2022

Uusi Opel Astra on ollut yksi vuoden kiinnostavimmista autolanseerauksista. Ison myyntivolyymin kansanmalli, joka on ollut tuotannossa yli kolmen vuosikymmenen ajan. Ensimmäinen Astrahan esiteltiin jo 1991. Nyt on kyseessä jo kuudes mallisukupolvi.

Perheautojen kompaktiin ns. C-segmenttiin lukeutuva Astra on kautta mallihistoriansa lukeutunut myös Suomessa siihen kestosuosikkien harvalukuiseen joukkoon, joka on aina löytänyt ostajansa. Nyt ollaan siis perusasioiden äärellä: Opel Astra on lajityyppinsä ikoneita siinä missä Volkswagen Golf tai Ford Focuskin.

Uuden sukupolven Astra on Stellantis-konsernin luomus ja nykytyyliin se jakaa monia teknisiä komponentteja muiden automallien, mm. Peugeot 308:n kanssa.

Autoa valmistetaan niin bensaversiona, dieselinä kuin lataushybridinäkin – sekä hatcbackinä että farmarina. Myös täyssähköinen Astra on tulossa myyntiin. Sähkö-farkkua odotellaan markkinoilla erityisen kiinnostuneena.

Saimme nyt puolen vuoden koeajoon Innovation Plus -varusteisen, 180-hevosvoimaisen lataushybridin, joka 37 891 euron hinnallaan edustaa hintahaitarin yläpäätä. Halvimmillaan bensakoneisen Astran saa omakseen 26 391 eurolla.

Ensivaikutelma autosta on miellyttävä. Laadun tuntu ja voimalinjan sulava toiminta tekevät heti vaikutuksen.

Ohjaamossa asiat ovat kohdallaan. Osanahkaverhoillut penkit ovat hyvät istua. Ratti tulee tarpeeksi lähelle. Tärkeimmät toiminnot ovat hyvin esillä ja helposti käytettävissä.
Kommentoi »