Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Klassikkoautot

Takaveto on parempi kuin etuveto – Tässä 10 hyvää syytä, joista et voi olla eri mieltä – Katso kuvat

Etuveto, takaveto, neliveto: mitäs laitetaan? No takavetoa tietenkin. Nyt pöyhitään arkistoja pilke silmäkulmassa. Pääasia on, että peräluisto irtoaa helposti.

2.2.2024 | Päivitetty 4.3.2024 | Tuulilasi

1. Mercedes-Benz E500 – Salaherkku

Mercedes-Benz E500 on varsinainen salaherkku, joka äkkivilkaisulla näyttää ihan tavalliselta taksi-Mersulta. Keulalla on kuitenkin viisilitrainen vinkkeli, joka pumppaa yli 300 hevosvoimaa.
Mercedes-Benz E500 on varsinainen salaherkku, joka äkkivilkaisulla näyttää ihan tavalliselta taksi-Mersulta. Keulalla on kuitenkin viisilitrainen vinkkeli, joka pumppaa yli 300 hevosvoimaa.

2. BMW 2002 – Klassikkojen klassikko

BMW 2002 on BMW:n legendaarisin malli tai takuulla kolmen kärkiehdokkaan joukossa – varsinkin oranssina.
BMW 2002 | Jos pitäisi valita BMW:n legendaarisin malli, niin 2002 olisi takuulla kolmen kärkiehdokkaan joukossa – varsinkin oranssina.

3. Fiat 124 Spider – Valeasuinen Mazda

Fiat 124 Spider – Kyllä siinä on Fiatin keulamerkki, mutta tosiasiassa kyseessä on lievästi meikattu Mazda MX-5. Todellinen keräilyharvinaisuus
Fiat 124 Spider | Kyllä siinä on Fiatin keulamerkki, mutta tosiasiassa kyseessä on lievästi meikattu Mazda MX-5. Todellinen keräilyharvinaisuus.

4. Ford Granada – Muhkeaa ja amerikkalaista

Ford Granada – Isot Granadat tehtiin Saksassa, mutta silti näissä muhkeissa Fordeissa oli jotain amerikkalaista. Varsinkin jos kori oli mallia coupe.
Ford Granada | Isot Granadat tehtiin Saksassa, mutta silti näissä muhkeissa Fordeissa oli jotain amerikkalaista. Varsinkin jos kori oli mallia coupe.

5. Peugeot 504 – 1970-luvun kovaa ydintä

Peugeot 504 oli 1970-luvulla yksi Peugeotin keskeisimmistä malleista. Sitä tehtiin lukemattomina eri versioina. Afrikassa näitä liikkuu yhä.
Peugeot 504 oli 1970-luvulla yksi Peugeotin keskeisimmistä malleista. Sitä tehtiin lukemattomina eri versioina. Afrikassa näitä liikkuu yhä.

6. Mercedes-Benz 600 – Pitkän päälle

Mercedes-Benz 600-mallia tehtiin aikoinaan monella eri akselivälillä. Tässä on pidemmän pään limo.
Mercedes-Benz 600-mallia tehtiin aikoinaan monella eri akselivälillä. Tässä on pidemmän pään limo.

7. Opel Ascona – Rallimestari

Opel Ascona | Eikö olekin söötti? 1970-luvun takavetoinen Ascona menestyi myös rallipoluilla.

8. Volvo 240 – Raskaan sarjan ruotsalainen

Volvo 240 on umpirautaa Göteborgista – ja tässä raskaimman kaavan mukaan, eli turbona.
Volvo 240 on umpirautaa Göteborgista – ja tässä raskaimman kaavan mukaan, eli turbona.

9. Ford Taunus – Kulmikas hitti 70-luvulta

Ford Taunus oli 1970-luvulla yksi eniten myydyistä Fordin malleista.
Ford Taunus | Kulmikas Taunus oli 1970-luvulla yksi eniten myydyistä Fordin malleista.

10. Jaguar XJ – Ajatonta suloa

Jaguar XJ – Alkuperäisen 1960-luvun XJ-Jaggen muodoissa on ajatonta suloa.
Jaguar XJ | Alkuperäisen 1960-luvun XJ-Jaggen muodoissa on ajatonta suloa.

PS. 50 vuotta sitten takaveto oli se klassisin voimansiirtoratkaisu. Oliko ennen siis sittenkin paremmin?

Päivitetty 2.2.2024 – Julkaistu alun perin 31.12.2023

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt