
Volkswagen Tiguan eHybrid – Rahalle vastinetta, mutta ei loistavaa suorituskykyä
Ladattavat hybridit jakavat mielipiteitä. Volkswagen Tiguan heittää kehiin oman 150-kilowattisen (204 hv) juhlaversionsa, joka painottaa taloudellisuutta, ja jää hieman esimerkiksi dieselversion tahdista. Paukut riittävät perusajoihin ihan ok, mutta eivät enempään.
Vaikka mennyt vuosi oli uusien autojen kaupalle monin tavoin hyvin nihkeä, on alkaneessa vuodessa jo paljon enemmän positiivisia pilkahduksia. Myynnillisesti aallonpohja lienee jo nähty, ja on syitä pieniin juhliin muitakin: esimerkiksi Volkswagen viettää parhaillaan 75-vuotispippaloitaan Suomessa. Niin kauan on siitä, kun Kuplaa alettiin virallisesti tuoda maahamme.
Volkkarilla pitkää taivalta juhlistetaan muun muassa tarjoamalla uusista autoista erityisiä 75-vuotisjuhlamalleja. Yksi niistä on Tiguan, jonka lataushybridiin on tarjolla erityisesti Suomeen varusteltu juhlamalli. Siinä on vakiona muun muassa vetokoukku sekä ErgoActive-istuin kuljettajalle, alustansäätöjärjestelmä DCC Pro, avaimeton käynti, sähkökäyttöinen takakansi, peruutuskamera sekä pysäköintiavustin Park Assist Pro.
Lisähöysteistä huolimatta mallin hinta on saatu painettua käytännössä samalle tasolle kuin Tiguan-lataushybridin perusauto. Tämähän oli tietenkin otettava ajoon.
