
Täyssähköinen Citroën ë-C4 X määrittelee mukavuuden standardeja
Citroën ë-C4 X on sekoitus maasturia, sedania ja coupé-mallia. Tarjolla on mukavaa kyytiä.
Mukava kyyti on ollut Citroënin autojen DNA:ssa jo 1950-luvulta lähtien, kun ranskalaisvalmistaja esitteli automaailmaa mullistaneen hydraulisen jousitusjärjestelmänsä. Uusi täyssähköinen ë-C4 X ei ole musta lammas sukunsa historiassa, vaan on pikemminkin määrittelemässä mukavuuden standardeja alle 50 000 euron sähköautojen markkinoilla.
Kun autoa tarkastelee, on yhdennäköisyys pari vuotta sitten esiteltyyn C4 -hatchbackiin suuri. Mallit jakavat pitkälti saman ohjaamon, keulailmeen ja identtisen 2670 millimetrin akselivälin. Suurin yksittäinen ero on korin pituudessa, joka on peräti 240 millimetriä tulokkaan eduksi. Käytännössä kasvanut tila tarkoittaa aikaisempaa loivemmassa kulmassa olevaa takapenkkiä ja 130 litran lisätilaa matkatavaroille.

