
Smart #3 Pro+ 62 kWh – Kuljettajan istuimen muistipaikka löytyi sittenkin – Käyttötestin osa 2
Ensimmäiset kuukaudet Smart #3:n kanssa ovat sujuneet huolettomasti. Akku riittää 350–400 kilometrin reaalikantamaan, eli toimintamatka-ahdistusta ei tarvitse potea lainkaan.

Kuten vanha sanonta toteaa, luulo ei ole tiedon väärti. Ihmettelimme edellisessä lehdessä tällä palstalla sitä, että uudessa Smart #3:ssa ei ole kuljettajan istuimen muistipaikkaa.
Turhaan ihmettelimme. Muistipaikka tästäkin autosta nimittäin löytyy. Tavanomaisesti istuimen muistipaikkojen painikkeet ovat kuljettajan vieressä ovessa, tai sitten integroituna suoraan penkkiin, mutta Smartissa kyseinen toiminto on ovelasti tietoviihdenäytön välilehdellä.
Tämä varmaankin olisi ollut autolehden ammattilaisten syytä selvittää, mutta onneksi on muitakin sanontoja, kuten: "yrityksen ja erehdyksen kautta", "menee se viisaskin vipuun", "virheistä oppii" jne.
Joka tapauksessa pahoittelemme virheellistä tietoa.
Ensimmäiset kuukaudet Smart #3:n kanssa ovat sujuneet huolettomasti. 62 kWh:n akku riittää 350–400 kilometrin reaalikantamaan, mikä on jo sellainen lukema, että varsinaista toimintamatka-ahdistusta ei tarvitse potea lainkaan. Pikalatausominaisuuksiakin on tullut jo koeteltua. Auto imee virtaa sisään 150 kW:n teholla, eli juuri siihen tahtiin kuin valmistaja lupaakin. Tällaisella sähköautolla arki on hyvin vaivatonta.
