
Autoklassikot
Saksa on yhä autoteollisuuden suurvalta – Nämä 10 ajatonta klassikkoa eivät jätä ketään kylmäksi
Kukaan ei voi kiistää, etteikö Saksa olisi yhä autoteollisuuden johtava suurvalta. no, kenties Kiinassa ollaan asiasta eri mieltä. Entä koska Saksan kuuluisat vapaat moottoritienopeudet kielletään?
1. Mercedes-Benz G-Wagen

Mercedes-Benz G-Wagen. Olisiko tässä kaikien aikojen karismaattisin Mersu? Kyllä vain.
2. Mercedes-Benz 240 D

Mercedes-Benz 240 D. Kai tunnistatte värin? Sehän on tietysti taxi gelb, eli taksikeltainen. Nämä Mercedekset olivat ikiliikkujia.
3. NSU RO 80

NSU RO 80. Mikä ihme keulalla oikein pörisee? No tietysti wankel, eli kiertomäntämoottori. RO 80 oli 1970-luvulla varsinainen ufo.
4. Audi TT

Audi TT. Eikös olekin sutjakan muotoinen auto? Vuonna 1998 esitelty ensimmäisen polven TT on nykyään jo klassikko.
5. BMW 2002

BMW 2002. Jos tälläinen oranssi 2002 TI ilmaantui 1970-luvulla taustapeiliin, oli parempi antaa tietä – ellei oma auto ollut Porsche.
6. Opel Manta

Opel Manta. Vuonna 1970 esitelty ensimmäisen sukupolven Manta oli oman aikakautensa viehko kauneuskuningatar.
7. Volkswagen Typ 1

Volkswagen Typ 1. Kansankielellä Kupla, saksaksi Käfer, lienee maailman tunnetuin saksalainen auto. Bokserin pärinää ja asennetta.
8. Trabant 601

Trabant 601. Kuka muistaa enää Itä-Saksan ja pahvikylkisen, savuttavan Trabantin?
9. Audi 100

Audi 100. Tämä upee kupee oli 1970-luvun alussa Audin ehdottomasti komein malli.
10. Opel Kadett

Opel Kadett. Kansanauto jos mikä, mutta sporttisia erikoisversioitakin tehtiin.
Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat