Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Koeajo

Mazda MX-5 on nautiskelijan avoauto, jossa vauhti tuntuu aivan eri tavalla kuin massiivisessa katumaasturissa

Mazda MX-5:lle mutkatiet tunnetusti maistuvat. Kaikkein parhaimmillaan auto on silti lämpimänä kesäpäivänä, katto avattuna, kaupungin arvoalueiden rantateitä hiljakseen kierrellessä.

6.10.2024 Tuulilasi

Arkisten asioiden hoitamiseen ja työmatkaliikenteeseen on omat autonsa. Vielä tämän vuosituhannen alussa Suomessa suosittiin farmareita, nykypäivänä katumaasturimallisia crossovereita, jotka näyttävät ja oikeastaan myös tuntuvat kaikki suurin piirtein samalta. Keulamerkin myötä hinnoissa on toki isojakin eroja.

Onneksi kaikkia autoja ei tehdä järki tai käytännöllisyys edellä. Mazdan MX-5 on hyvä esimerkki tällaisesta vaihtoehdosta. Jo yli kolme vuosikymmentä tuotannossa ollut pieni 2-paikkainen roadster on auto, jota kukaan ei oikeasti tarvitse, mutta jollaisesta moni haaveilee.

Mazda MX-5 on pieni auto, ja näin pienessä autossa vauhti tuntuu aivan eri tavalla kuin massiivisessa katumaasturissa. Alle 7 sekuntia nollasta sataan riittää mainiosti. Moottoria voi laulattaa iloisesti: parhaat tehot irtovat vasta kierrosluvulla 7000 rpm.
Näin pienessä autossa vauhti tuntuu aivan eri tavalla kuin massiivisessa katumaasturissa. Alle 7 sekuntia nollasta sataan riittää mainiosti. Moottoria voi laulattaa iloisesti: parhaat tehot irtovat vasta kierrosluvulla 7000 rpm.
Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt