Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Autot ja liikenne

Koeajo:Golf GTE

Pistokepoweria - VW:n pelinavaus pistokehybridien saralla on Golf GTE.

8.5.2014 Tuulilasi

Jos e-Golfin rajallinen toimintamatka ei sovellu omiin käyttötarkoituksiin, kannattaa suunnata katse Golf GTE:n suuntaan. Tässä mallissa 1,4-litraisen TSImooottorin (110 kW/150 hv) kaverina hyörii 75 kW:n (102 hv) tehoinen sähkömoottori. Kaksikon yhteisteho on parhaimmillaan 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö 350 Nm. Näillä eväillä GTE on varsin urheiluhenkinen ajopeli, joka suoriutuu satasen vauhtiin 7,6 sekunnissa ja kelaa huippujakin tarvittaessa 222 km/h verran.

Piilevä ekohenkisyys

Auton Golf GTI-teemaa noudatteleva ulkonäkö ei paljastaohikulkijoille GTE:ssä piileskelevää ekohenkisyyttä. Auton korkeajänniteakuston kapasiteetti (8,8 kWh) on kaksinkertainen Prius PHEV:n verrattuna, joten GTE:n pitäisi parhaimmillaan kulkea noin 50 kilometrin matka pelkän sähkömoottorinsa voimin. Tämän seikan myötä pistoke-GTE:n virallinen EU-kulutus on varsin mairitteleva 1,5 l/100 km, joka vastaa 35 g/km CO2-päästötasoa.

Lyhyen esituotantoautolla tehdyn koeajon perusteella GTE pystyy yhdistämään eko- ja egohenkisyyden varsin maukkaaksi paketiksi, jolle riittänee ottajia, jos hinta saadaan asemoitua vähänkään järjelliselle tasolle.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt