Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Koeajo

Video: Volkswagen Caddy Maxi – Houkuttelevasti hinnoiteltu juhlamalli tarjoaa lisäetuja ja yhden oudon puutteen

Volkswagen Caddyn saa vihdoin myös ladattavana hybridinä. Sähköajoa on optimioloissa luvassa yli 100 kilometriä.

18.6.2025 Tuulilasi

Katso video: Volkswagen Caddy Maxi Life Business 75-v. eHybrid

Jos tarvitsee oikeasti paljon tilaa niin ihmisille kuin tavaroillekin, Volkswagen Caddy – erityisesti pidempänä Maxi-versiona – on tyyppiesimerkki todellisesta järkiautosta. Isommatkaan katumaasturit ja SUV:it eivät pysty vastaamaan tämän hyötyajoneuvotaustaisen tila-auton mahtavaan kuljetuskapasiteettiin.

Mallivuodelle 2025 VW julkisti uutuutena Caddyn lataushybridiversion isolla 19,7 kWh:n akulla, mikä teoriassa mahdollistaa jopa 122 kilometrin sähköisen ajokantaman. Tosielämässä satakin kilometriä tekee tosin tiukkaa, mutta lukemaa voi joka tapauksessa pitää lataushybridille erinomaisena.

Volkswagen juhlii tänä vuonna 75-vuotistaivaltaan Suomessa ja sen kunniaksi maahantuoja on julkistanut useita hyvin houkuttelevasti hinnoiteltuja juhlamalleja. Ladattava Caddy kuuluu tähän kategoriaan. Molemmat koripituudet ovat myynnissä Life Business 75 -juhlamalleina, jotka sisältävät käytännössä kaikki mahdolliset lisävarusteet – silti hinnat on pidetty perusmallien tasolla. Ladattavan perus-Caddyn hinnoittelu alkaa 36 320 eurosta. Seitsemän istuinpaikan Maxi-versio puolestaan lähtee karvan alle neljälläkympillä.

Koeajoimme ladattavan seitsenpaikkainen Maxi-version. Pitkän akselivälin ansiosta auto on erittäin suuntavakaa ja miellyttävä maantiekulkija. Ohjaustuntuma on asiallinen ja tunnelma ohjaamossa kaiken kaikkiaan hyvin henkilöautomainen. Rengasmelua on tosin jonkin verran. Volkswagenille tyypilliseen tapaan ratti säätyy syvyyssuunnassa anteliaasti, joten ajoasennosta saa erinomaisen.

Penkki on hyvä ja ratin säätövarat anteliaat. Perusasiat ovat kunnossa.
Penkki on hyvä ja ratin säätövarat anteliaat. Perusasiat ovat kunnossa.
Takapenkki on kiinteä, eikä siis liiku syvyyssuunnassa. Tässä olisi vielä kehittämisen varaa.
Takapenkki on kiinteä, eikä siis liiku syvyyssuunnassa. Tässä olisi vielä kehittämisen varaa.
Tuttua ja turvallista perus-Volkkaria. Tietoviihdenäytön ohjelmistoa on päivitetty, ja se toimii nyt sutjakasti. Ratin hiplailunäppäimet ovat onneksi vaihtuneet kunnon painikkeisiin.
Tuttua ja turvallista perus-Volkkaria. Tietoviihdenäytön ohjelmistoa on päivitetty, ja se toimii nyt sutjakasti. Ratin hiplailunäppäimet ovat onneksi vaihtuneet kunnon painikkeisiin.

Sähköajo on oletusasetuksena, joten tyypillisessä työmatka-ajossa – ja mikäli autoa lataa säännöllisesti – polttoainetta kuluu hyvin vähän, jos lainkaan. On kuitenkin hyvä muistaa, että bensakonettakin pitäisi käyttää välillä. Tehoja on maltillisesti: sähkö- ja polttomoottorin yhdistelmä tuottaa 150 hevosvoimaa ja 350 newtonmetriä vääntöä. Tällä pärjää kyllä, mutta erikoisuutena mainittakoon, että Caddyn 7-paikkaisella lataushybridillä ei jostain syystä saa vetää peräkärryä lainkaan!

5-paikkaisen perävaunumassat ovat jarruttomalla kärryllä 750 kg ja jarrullisella 1400 kg.

Seitsenpaikkaisenakin tavaratila on iso...
Seitsenpaikkaisenakin tavaratila on iso...
... mutta kun kolmannen penkkirivin istuimet kantaa varastoon, takakonttiin mahtuu ihan mitä vaan.
... mutta kun kolmannen penkkirivin istuimet kantaa varastoon, takakonttiin mahtuu ihan mitä vaan.

Yksi hybridi-Caddyn lisäeduista on mahdollisuus esilämmittää tai viilentää auto etänä – joko ajoakun energialla tai suoraan latausvirralla. Kätevää esimerkiksi koiraperheelle.

Volkswagen Caddy Maxi Life Business 75-v. eHybrid

Moottori R4, bensiini, turbo, sähköm.

Iskutilavuus 1498 cm3

Yhteisteho 110 kW (150 hv)

Yhteisvääntö 350 Nm

Voimansiirto Etuveto, 6-nop. DSG

0−100 km/h 9,0 s

Huippunopeus 183 km/h

Yhd. EU-kulutus 0,5 l/100 km

CO2-päästöt 11-12 g/km

Mitat Pituus 4 853 mm, leveys 1 855 mm, korkeus 1836 mm, akseliväli 2970 mm, tavaratila 446-3105 l, perävaunu 0/0 kg, omamassa 1 918 kg

Kenelle?

Isolle perheelle tai hänelle, joka tarvitsee paljon tilaa esimerkiksi harrastus- tai työvälineille. Matkustamoa on helppo muunnella haluamakseen.

Koeajettu auto vakiovarustein: 39 384 €

PHEV-mallit alkaen: 36 320 €

Plussaa

  • Hulppeat tilat

  • Hulppea varustelu

  • Pitkä sähkökantama

Miinusta

  • Voimalinjan sieluttomuus

  • Rengasäänet

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt