
Golf GTI Clubsport – 300 heppaa ja bensamoottori – Tunnelma ratissa on toista luokkaa kuin sähkösporteissa
Tässä autossa ei ole mitään trendikästä. Ja hyvä niin. Golf GTI luottaa edelleen vanhaan, hyväksi havaittuun reseptiin: tehokas etuvetosportti, joka tarjoaa ajamisen iloa, mutta palvelee hyvin myös tavallisena arkiautona.
Faceliftin viime vuonna kokenut GTI perustuu edelleen kahdeksannen sukupolven Golfiin, joka esiteltiin vuonna 2019. Kasvojenkohotus oli totuttuun Volkswagen-tyyliin maltillista sorttia. Arkiautoilijaa tämä miellyttää; edelleenkään GTI-Golf ei tee itsestään numeroa, vaikka asiasta ymmärtäville pienet yksityiskohdat toki paljastavat, että ei tässä millään ihan peruspirssillä sentään ajella: on punaista jarrusatulaa, teippiraitaa, diffuusorilta näyttävää takapuskurin helmaa, takakulmiin sijoitettua pakoputkiston ulostuloa, siellä täällä GTI-logoa… maistuis varmaan sullekin!
