
Audi kautta aikojen
Audin matka marginaalista maineeseen – Millä näistä 10 klassikosta ajaisit auringonlaskuun?
Vielä 50 vuotta sitten Audilla oli vähän nukkavieru maine. Sittemmin neljän rinkulan merkki on kohonnut Saksan autoteollisuuden eturiviin.
1. Audi R8

Audi R8. Hyvin eksoottinen sportti jopa Audin mittapuulla tarkasteltuna. Keskimoottori.
2. Audi Quattro

Audi Quattro. Tämä niin sanottu tumppi-Quattro tehtiin rallin MM-sarjaa varten. Lyhyempi akseliväli teki autosta ketterämmän.
3. Auto Union V16

Auto Union V16. Tämäkin on aito Audi, kuten keulamerkistä näkee. Vuosimalli on 1936.
4. Audi A8

Audi A8. Tässä autossa käytettiin erikoista tekniikkaa, sillä kori oli kokonaan alumiinia.
5. Audi V8

Audi V8. Kun Audi 100 pantiin lihotuskuurille, tuloksena oli tämä V8. Sen moottori rakennettiin yhdistämällä kaksi VW Golf GTI:n 1,8-litraista nelosta toisiinsa.
6. Audi A1

Audi A1. Pienin Audi on näppärä taajamasukkula. Pitkille maantiematkoille kannattaa kuitenkin valita joku muu auto.
7. Audi 80

Audi 80. Ensimmäinen Kasikymppinen oli näin hellyyttävän piskuinen laite.
8. Audi 100

Audi 100. Sukkulamainen kori omasi erittäin pienen ilmanvastuksen. Autobaanaohjus.
9. Audi 90

Audi 90. Kun Kasikymppisen keulalle nostettiin viisipyttyinen rivikone, syntyi tämä Audi 90.
10. Audi 50

Audi 50. Tämä piskuinen söpöliini tuli myyntiin 1970-luvun alussa. Se on oikeastaan Audin keulalla varustettu Volkswagen Polo.
PS. Audin kotipesä sijaitsee Etelä-Saksan Ingolstadtissa.
Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat