
Volvo yhä sähköautojen ja lataushybridien ykkönen Suomessa – uusi sähköauto tulossa syksyllä
Volvo jatkaa vuoden toisen kuukauden jälkeen sähköautojen, lataushybridien ja nelivetoisten autojen ylivoimaisesta ykkösenä Suomen automarkkinoilla. Kokonaisrekisteröinneissä Volvo on kolmanneksi suurin automerkki 9,9 prosentin markkinaosuudella.
Kahden ensimmäisen kuukauden aikana rekisteröitiin yhteensä 1 727 Volvoa, joista lähes puolet (44,7 %, 772 kappaletta) on lataushybridejä. Volvo johtaa ladattavien hybridien markkinaa 21,7 prosentin osuudella. Nelivetoisten henkilöautojen ylivoimainen markkinajohtajuus saavutettiin 26,3 prosentin markkinaosuudella ja 1 115 auton rekisteröinnillä.
Volvo XC40 Recharge jatkaa täyssähköautojen ykkösenä
Volvo XC40 Recharge jatkoi helmikuun jälkeen Suomen rekisteröidyimpänä sähköautona. Mallin markkinaosuus sähköautoista on 20 prosenttia (142 autoa).
Juuri päättyvällä Suomea alkuvuonna kiertäneellä ladattavien Volvojen Recharge-kiertueella järjestettiin ennätysmäärä koeajoja poikkeusaikana. Turvallinen tutustuminen järjestettiin ensimmäistä kertaa asiakkaalle yksityisenä koeajona ajovalmentajien opastuksella.
Konsepti otettiin erittäin hyvin vastaan; sähköauton opastetun koeajon itselleen varasi noin 350 asiakasta. Monelle autoilijalle kokemus XC40-mallin koeajosta oli ensimmäinen ja positiivinen yllätys.
”Haluamme jatkuvasti löytää uusia tapoja vahvistaa asiakassuhdettamme, ja yksilöllisen palvelun tarjoaminen on yksi tärkeimmistä tekijöistä strategiassamme”, sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.
Uusi täyssähköauto Suomeen loppuvuonna
Uusi Volvo C40 Recharge -malli on viimeisin osoitus autonvalmistajan sitoutumisesta päästöttömään tulevaisuuteen. Uusi sulavalinjainen SUV-malli perustuu CMA-alustalle, ja se on historian ensimmäinen Volvo, joka on suunniteltu vain täyssähköautoksi. C40 Recharge esiteltiin maailmanlaajuisesti viime viikolla ja Suomeen uutuusmallin odotetaan saapuvan vuoden lopussa.
”Olemme innoissamme saadessamme mallistoomme lisää sähköistä voimaa. Aloitamme uuden C40 Recharge -mallin myynnin Suomessa ennen kesää”, sanoo Volvo Car Finlandin operatiivinen johtaja Jouni Jokinen.
Volvo Carsin maailmanlaajuinen myynti kasvoi kahden ensimmäisen kuukauden aikana
Volvo Carsin maailmanlaajuinen myynti pysyi vahvana historiansa parhaan tammikuun jälkeen. Myynti kasvoi kahden ensimmäisen kuukauden aikana 29,1 prosenttia verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon.
Kauden kokonaismyynti oli 110 383 autoa, kun Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Kiinassa raportoitiin volyymien kasvua. Myynnin kasvua vauhditti jatkuva toipuminen Covid-19-pandemiasta Kiinassa viime vuoteen verrattuna, vankka kehitys Yhdysvaltain markkinoilla ja lisääntynyt myynti Ruotsissa.
Helmikuun aikana Volvo Cars myi yhteensä 50 795 autoa, mikä on 27,8 prosenttia enemmän kuin viime vuonna samaan kuukauteen verrattuna ja yhtiön kaikkien aikojen paras helmikuun myyntitulos.
Volvon ladattavien Recharge-mallien tuotevalikoima, joka sisältää täysin sähköiset ja ladattavat hybridimallit, lisäsi edelleen suosiotaan, ja sen osuus helmikuussa oli 26,6 prosenttia kaikista maailmanlaajuisesti myydyistä Volvoista. Euroopassa Recharge-autojen osuus kokonaismyynnistä oli 44 prosenttia.