Tuulilasi

Volkswagen uusii logonsa: ”VW:stä on tehtävä värikkäämpi”



Volkswagen uusii logonsa: ”VW:stä on tehtävä värikkäämpi”

Volkswagen Group sunnittelee Volkswagenin brändin logon uudistamista. Uusi logo on tarkoitus esitellä ensi vuoden alussa.
Kuvat VW

VW uusi logoaan viimeksi kuusi vuotta sitten tehden siitä kolmiulotteisemman. Logo on muuttunut erittäin vähän sitten toisen maailmansodan. VW:n mukaan uudistuksella se haluaa karistaa dieselskandaalin muistot sekä myös korostaa uusien sähköautojensa asemaa portfoliossaan.

”Brändimme ei ole enää yhtä vahva kuin joitakin vuosia sitten, eikä se johdu ainoastaan dieselskandaalista. Olemme menettäneet jotakin yrittämällä olla ehkä liiankin saksalaisia”, sanoo VW:n markkinointijohtaja Jochen Sengpiehl.

VW aikoo myös käyttää jatkossa enemmän digitaalista- ja sosiaalista mediaa markkinoinnissaan etenkin sähköautojen suhteen.

Haluamme VW:n olevan vähemmän jäykkä ja helpommin lähestyttävä brändi. Haluamme myös korostaa innovatiivisuutta ja laatua, että ihmiset hyväksyisivät paremmin hiukan isommat hintalaput tulevissa autoissamme”, Sengpiehl sanoo.

VW Groupilla on 12 autobrändiä sateenvarjonsa alla. Vasta nimitetyn uuden pääjohtajan Herbert Diessin odotetaan johtavan VW Groupin uuteen nousuun monilla uudistuksilla. VW alkaa vyöryttää sähköautojaan markkinoille vuonna 2020, ensimmäinen on I.D. Hatchback. Sen jälkeen vuorossa on sähköinen SUV, minivan ja sedan.

”Suuri haaste meille on, miten saamme ihmiset innostumaan sähköisistä autoistamme. Me haluamme, että ihmisillä olisi hauskaa meidän kanssamme, joten VW:stä on tehtävä värikkäämpi.”

Julkaistu: 17.4.2018