
Uusi Renault Trafic E-Tech electric haastaa hyötyautot – 350–450 km toimintamatka, kunnon veto ja 800 voltin lataus
Traficin sähköversio perustuu Amperen SDV-arkkitehtuuriin ja tukee 800 voltin pikalatausta. Tarjolle tulee kaksi akkukokoa, kaksi koripituutta ja tavoitteena jopa 2 000 kg vetokyky sekä 1 250 kg kantavuus. Tuotanto käynnistyy vasta ensi vuoden lopulla.
Tuttu nimi, mutta muuten kaikki uutta. Renault Trafic E-Tech electricin alla on Amperen kehittämä SDV-perusrakenne, joka tukee pikalataukset mahdollistavaa 800 voltin teknologiaa.
Akustoja on tarjolla kaksi, joko 350- tai 450 WLTP-kilometriä tarjoava. Niissä on eri kemiat. Ei kannata kuitenkaan innostua liikaa, sillä autojen valmistus alkaa vasta ensi vuoden lopulla.
Koripituuksia on kaksi (4,87/5,27 metriä), joissa tilaa on joko 5,1 tai 5,8 kuutiometriä. Tyyppihyväksyntää odottavat tärkeimmät arvot ovat 2 000 kilon vetokyky ja 1 250 kilon kantavuus.
Halpa uusi auto on historiaa – Toyota ei ole poikkeus
21 699 euroa, sillä pääsee kiinni hybridiksi muuttuneeseen Toyota Aygo X:ään. Halpoja uusia autoja ei enää ole. Voimalinja on tuttu Yariksesta. Takatiloista joutuu tinkimään, mutta kauppakassin roolin Aygo hoitaa kunnialla.
Tilaa uutiskirjeitä
Tilaa Tuulilasin parhaat palat suoraan sähköpostiisi.
