Tuulilasi

Uusi Peugeot 308:n tulee myyntiin kahtena eri lataushybridinä

Uusi Peugeot 308:n tulee myyntiin kahtena eri lataushybridinä
Peugeot on asettanut brändistrategiansa keskiöön mallistonsa sähköistymisen. Uusi Peugeot 308 on vahvistus tähän. Heti ensi hetkestä uusi 308 tulee myyntiin kahtena eri lataushybridiversiona, jotka ovat saatavana niin mallin viistoperä- kuin SW-versioon. Nämä uudet sähköiset versiot nostavat Peugeotin sähköistymisen asteen jo 70%:iin nyt kuluvan vuoden aikana, kun mukaan luetaan sekä henkilö- että hyötyajoneuvomallit.
Julkaistu: 21.7.2021
Vuoteen 2023 mennessä 85% merkin malleista tulee olemaan saatavilla myös sähköisenä versiona ja vuoteen 2025 mennessä 100% merkin Euroopassa myynnissä olevista malleista saa myös sähköisenä.
Heti lanseerauksesta uuteen Peugeot 308 -mallistoon kuuluu kaksi eri lataushybridiversiota. 308 HYBRID 225 e-EAT8 tarjoaa 225 hevosvoimaa 180 hv PureTech-moottorin (132 kW), 81 kW sähkömoottorin sekä 8-vaiheisen e-EAT8-vaihteiston kautta. WLTP-syklin mukaisesti mitattuna mallin C0₂-päästöt ovat 26g/km ja toimintamatka täyssähköllä ajettaessa 59 km(*).
HYBRID 180 e-EAT8 -versio taas yhdistää 150 hv (110kW) PureTech-moottorin 81 kW sähkömoottoriin ja e-EAT8-vaihteistoon. Tässä versiossa C0₂-päästöarvo on 25g/km ja toimintamatka jopa 60 km täyssähköllä ajettaessa WLTP-syklin mukaisesti mitattuna (*). *) arvot odottavat lopullista hyväksyntää
Peugeot malliston sähköistyminen sai alun kolme vuotta sitten, kun merkki esitteli e-208:n. Tämän jälkeen mallisto on kasvanut täyssähköautoilla (e-208, e-2008, e-Traveller ja e-Expert) sekä lataushybrideillä (3008- sekä 508-mallistot), jotka ovat vahvistaneet leijonamerkin asemaa uusien autojen markkinassa. Vuoden 2021 aikana Peugeot on saavuttanut Euroopan markkinoilla toiseksi myydyimmän sijan valtavirran merkkien joukossa. Sähköisten "mainstream" mallien joukossa Peugeot on Euroopan myynneissä sijalla kolme. Suomessa merkki nousi vuoden 2021 ensimmäisten kuuden kuukauden jälkeen maan myydyimpien automerkkien TOP10 joukkoon ja kasvatti myyntiään yli 70 % edellisvuoteen verrattuna.
"Sähköistyminen on “Vapaus valita” -strategiamme sydämessä. Tarjoamme asiakkaalle mahdollisuuden valita perinteisen ja sähköistyneen käyttövoiman väliltä sen mukaan, mikä palvelee kunkin asiakkaan tarpeita parhaiten. Sähköistyneiden versioiden erinomainen myyntitulos Euroopassa kertoo siitä, että strategiamme puree. Mitä sitten teemmekään, me haluamme olla niitä, jotka puskevat kehitystä eteenpäin.", kommentoi Peugeotin pääjohtaja Linda Jackson.
Valinnan vapautta edustava strategia perustuu yhtiön monikäyttövoima pohjarakenteeseen, joka mahdollistaa useiden eri teknologioiden hyödyntämisen samassa mallissa asiakkaan tarpeen mukaisesti: täyssähkö, lataushybridi tai perinteinen polttomoottori.
Peugeotin sähköiseen mallistoon lukeutuvat niin henkilö- kuin hyötyajoneuvot. Täyssähköpakettiautot tarjoavat käyttäjälleen lähipäästöttömän kuljetusratkaisun ajotarpeet kattavalla 330 km (WLTP-arvo) toimintamatkalla ilman, että käytännön ominaisuuksista, kuten lastausvolyymista, on jouduttu tekemään kompromissia.
2 kommenttia