Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Iso koeajo

Kolmannen sukupolven Nissan Qashqai MHEV 158 2WD on nyt parempi kuin koskaan

Hiljalleen ikääntyvä Nissan Qashqai on kuin laatuviini, sillä se vain paranee vuosien karttuessa.

Alkuperäinen julkaisu 27.10.2024 | Päivitetty 17.12.2024
27.10.2024 Tuulilasi

Koeajo: Nissan Qashqai MHEV 158 2WD

  • Mittarilukema: 3 092 km
  • Testimatka: 800 km
  • Renkaat: 235/45/20
  • Mittauspäivä: 25.8.2024
  • Sää: Pilvipouta, aurinko
  • Lämpötila: + 20°C
  • Tien pinta: Kuiva asvaltti

Faktat

  • Mallin perushinta 44 523 euroa
  • Testiauton lisävarusteet Ocean Deep erikoisväri (866 €) Tavaratilan muotomatto (105 €)
  • Testiauton hinta 45 494 euroa
  • Takuu 3 Vuotta / 100 000 km
  • Maalitakuu 3 vuotta
  • Maahantuoja Nissan Nordic Europe Oy
  • Valmistaja Nissan Automotive Europe SAS
  • Valmistuspaikka Sunderland, UK

Nissan Qashqai on auto, jonka esittely suomalaisille tienkäyttäjille ei edellytä erityistä syventämistä. Qashqai on ollut hittiauto ja se tavan tallaajan luottolaite, joka ilmestyessään markkinoille sekoitti myyntiasetelmia ympäri maailmaa, myös Suomessa. Qashqai ei ollut SUV, vaan crossover, eli korimuodoltaan sekoitus perusautoa, farmaria ja SUV-autoa. Ja tuo resepti puri hienosti.

Qashqaista voidaankin puhua crossover-huuman edelläkävijänä. On hyvä pitää mielessä, että juuri Nissan oli se merkki, joka loi keskikoon crossover-luokan, joten japanilaismerkillä on oikeasti osaamista tällaisten autojen suunnittelusta. Nissanin Sunderlandin tuotantolaitoksella Englannissa on valmistettu yli 1,3 miljoonaa Qashqaita sen jälkeen, kun ensimmäinen versio lanseerattiin vuonna 2007.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt