Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Autot ja liikenne

Tällainen on Volkswagenin seuraava täyssähköinen työnäyte ID.5 GTX

Coupén eleganssi, SUV-mallin vahvuudet ja kaikki tämä täysin sähköisenä: ID.5 GTX saa ensi-iltansa naamioituna konseptiautona Münchenin kansainvälisessä autonäyttelyssä 7. syyskuuta. Ensimmäinen täyssähköautojen MEB-alustaan perustuva SUV-coupé herättää huomion muotoilullaan, kahdella tehokkaalla moottorillaan ja nelivedollaan.

30.8.2021 Tuulilasi

Car2X-teknologialla varustettu ID.5 GTX pystyy autojen väliseen kommunikaatioon ja se päivittyy langattomasti verkon kautta. ID.5 GTX on Volkswagenin ensimmäinen täyssähköinen SUV-coupé. Soljuvien linjojensa ansiosta se on elegantti ja urheilullinen. Lyhyet ylitykset ja suuret pyörät korostavat ajoneuvon vahvaa olemusta.

Keulan ilmettä hallitsevat korkealle sijoitetut IQ.Light-led-matriisiajovalot, joiden pitkien valojen valokeilaa hallitaan älykkäästi. Valonauha ulottuu kapenevana aina keskellä keulaa sijaitsevaan Volkswagen-logoon saakka. Lähivalojen tunnistettavaa ilmettä täydentävät valaistut hunajakennoelementit. Litteät ja kaltevat A-pilarit on sijoitettu lähelle keulaa. Ne antavat kattolinjalle soljuvan linjan, joka ulottuu matalana korin yli, ja kapenee kohti integroitua takaspoileria. Takana huomio kiinnittyy valonauhaan ja vaakasuorat linjat korostavat perän leveyttä. 3D-muotoillut led-takavalot täydentävät tunnelmaa.

GTX-lyhenne edustaa Volkswagen-brändin uudenlaista urheilullisuutta. Se jatkaa menestyneiden GTI-, GTD- ja GTE-mallien perinnettä – ja siirtää sen sähköisen liikkumisen maailmaan. ID.5 GTX:n etu- ja taka-akseleille sijoitetut sähkömoottorit nelivedolla takaavat vahvan ajokokemuksen, erinomaisen pidon ja urheilullisen ajettavuuden. Akselien väliin sijoitettu suuri litiumioniakku mahdollistaa jopa 497 kilometrin toimintamatkan (WLTP).

Saapuessaan jälleenmyyjille ensi vuonna ID.5 GTX on urheilullisen GTX-sarjan toinen malli, joka vauhdittaa ACCELERATE-strategiaa.

Volkswagenin tavoitteena on olla kestävän liikkumisen suosituin brändi. Vuoteen 2030 mennessä tavoitteena on nostaa Volkswagenin Euroopan kappalemääräisestä myynnistä täyssähköautojen osuus 70 prosenttiin. Volkswagen pyrkii olemaan hiilineutraali vuonna 2050.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt