
Smart #3 Pro+ 62 kWh – OTA-päivitys on kiva mutta samalla rasittava juttu – Käyttötestin osa 4
Autoon on jälleen kerran saatu ns. OTA-päivitys, eli toimintoja on kehitetty ja paranneltu etänä. Enää ei riitä, että kerran hoksaa oman autonsa niksit. Kehitystä kai tämäkin.

Talvi tuli käymään heti marraskuun alussa myös Etelä-Suomeen, mutta kun Smartiin saatiin lopulta kitkat alle, syksy teki paluun, eikä talviajokokemuksia ehditty vielä tähän raporttiin kirjata lainkaan.
Nokian Hakkapeliitta R5 (245/45 R19) -renkaat ovat tunnetusti laatunakit, joten uskomme, että hyviä kokemuksia on edessä. Niistä kertominen jää nyt kuitenkin ensi vuoden puolelle. Tai voihan jotain sanoa tietysti jo tässäkin, koska jäästä ja lumesta vapaa asfaltti on nykyään normaalia talvikeliä myös se: ajotuntuma muuttui yllättävän vähän.
Kostella kelillä pitoa on toki kesärenkaita vähemmän, mutta sehän on kitkoilla vain hyväksyttävä tosiasia. Kuivalla asfaltilla ei maltillisessa ajossa huomaa oikeastaan mitään eroa. Toki jos oikein kiireellä kaasuttaa matkaan, niin Smartin takapyörät sutaisevat helposti vähän tyhjää. Tästä talvirengaskauppiaat tykkäävät...
Autoon on jälleen kerran saatu ns. OTA-päivitys, eli toimintoja on kehitetty ja paranneltu etänä. Kiva juttu, mutta toisaalta on vähän rasittavaakin, kun aina joutuu opiskelemaan uutta. Enää ei riitä, että kerran hoksaa oman autonsa niksit. Kehitystä kai tämäkin.



