Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Tuulilasin pääkirjoitus

Lataushybriditkin ovat pian mennyttä kalua – automaailma on päivä päivältä enemmän sähköinen, halusimme sitä tai emme

Valtaosa uusista autoista on nykyään täyssähköisiä. Tämä on kylmää todellisuutta, ei arjesta vieraantunutta vihervasemmistolaista identiteettipolitiikkaa, kirjoittaa päätoimittaja Olli Koivusalo.

13.7.2025 Tuulilasi

Valtaosa Tuulilasissakin koeajettavista uusista autoista on nykyään täyssähköisiä. Tämä on autoteollisuuden kylmää todellisuutta, ei valtamedian tai ”Etelän Median” arjesta vieraantunutta vihervasemmistolaista identiteettipolitiikkaa. Tehtävämme on näyttää maailma sellaisena kuin se on. Automaailma on päivä päivältä enemmän sähköinen, halusimme sitä tai emme.

Autonvalmistajia miljardisakkojen uhalla velvoittavat EU:n uudet päästövähennystavoitteet eivät jätä sijaa monitahoisille ratkaisuille ja erilaisille käyttövoimille. Käytännössä kukaan ei enää valmista kaasu- tai etanoliautoja, joten eipä niitä sitten ostetakaan – asian voi tarkistaa vaikka ensirekisteröintitilastosta seuraavalta aukeamalta. Näin on ollut jo pitkään.

Lataushybridit ovat saaneet jatkoaikaa, kun akkukokoja ja sähköisiä toimintamatkoja on onnistuneesti kasvatettu. Mutta enää sekään ei auta. Plugareiden päästömittaustapaa on alkuvuodesta muutettu; uutuusmallien tyyppihyväksyntien laskennalliset päästöt tulevat kasvamaan merkittävästi. Se johtaa väistämättä siihen, että uusia lataushybridejä lanseerataan ja myydään jatkossa selvästi nykyistä vähemmän.

Sähköauton edut ilman toimintamatkan rajoitteita. Siinä lataushybriditeknologian olennaisin puolustuspuhe. Valitettavasti taitaa olla niin, että kukaan ei enää korvaansa lotkauta.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt