Tuulilasi

R-Design – Volvo uuden XC90-malliston urheilullisin versio

R-Design – Volvo uuden XC90-malliston urheilullisin versio

Volvo on julkaissut ensimmäiset kuvat uuden XC90-mallin R-Design-versiosta.
Teksti TL-verkkotoimitus
Kuvat Volvo
Mainos

Auto on valmistajan mukaan suunnattu ostajille, jotka etsivät urheilullisuutta ja dynaamisuutta huokuvaa katseidenvangitsijaa.

"R-Design on suunniteltu ihmisille, jotka kaipaavat elämäänsä lisämaustetta. Se vetoaa asiakkaisiin, jotka rakastavat aktiivista ajamista ja persoonallista ilmeikästä muotoilua", kuvailee Volvo Car Groupin markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelujohtaja Alain Visser.

"Jokainen R-Design-yksityiskohta tukee auton yksilöllistä ja hienostunutta ilmettä, jota asiakkaat arvostavat".

Dynaamisesta ajettavuudesta vihjaavaa visuaalisuutta vahvistaa kuljettajakeskeinen matkustamo, jossa on urheilulliset, nupukkikankaalla ja rei’itetyllä nahalla verhoillut R-Design-istuimet.

Drive-E-voimansiirtovalikoima tarjoaa tehoa jopa 400 hevosvoimaa.

R-Design-versio julkaistaan 1.927 numeroidun XC90 First Edition -auton jalanjäljissä. First Edition -erikoisversiot olivat myynnissä vain verkossa, ja ne myytiin loppuun 47 tunnissa.

Edukseen erottuvia yksityiskohtia

R-Design -ulkoasu sisältää monia erottuvia yksityiskohtia, kuten erityissäleikön, etuspoilerin, ikkunoiden silkkimetallikoristuksen, integroidut tuplapakoputkenpäät, kirkkaat kattokiskot ja mattahopealla viimeistellyt ulkopeilien kuvut.

20-tuumaiset tai lisävarusteena myytävät peräti 22-tuumaiset R-Design -alumiinivanteet täydentävät tyylikkään dynaamista ilmettä.

Sisätiloissa urheilullisten istuinten ja rei’itetyllä nahalla päällystetyn ohjauspyörän seurana ovat lukuisat R-Design-yksityiskohdat, kuten erityinen vaihdekepin nuppi, polkimet, matot ja valaistut kynnyslistat. Kuljettaja saa myös ainutlaatuisen nahalla päällystetyn R-Design -kauko-ohjaimella varustetun avaimen.

Tablettimainen kosketusnäyttö ja 12,3 tuuman graafinen kuljettajan näyttö sisältyvät R-Design-versioon.

Kuljettajan näytössä on myös erityinen R-Design-teema. Toimintojen ohjausjärjestelmä on käytännössä painikkeeton ja tarjoaa kuljettajille uuden tavan käyttää autoa ja monia internet- ja pilvipohjaisia palveluja.

Uusi varustetasostrategia

R-Design on yksi kolmesta vaihtoehdosta Volvon uudessa varustetasostrategiassa, joka muistuttaa puuta kahdella oksalla.

Momentum on perustaso, jonka yläpuolelle sijoittuvat Inscription ja R-Design -varustetasot, jotka muodostavat puun kaksi haaraa. Inscription-kokonaisuus on suunniteltu asiakkaille, jotka kaipaavat eleganttia ulkoasua ja ylellistä kokemusta. R-Design-versiolla taas on urheilullinen ja dynaaminen olemus.

Täysin uuden Volvo XC90 -malliston muut vaihtoehdot esitellään lokakuun alussa Pariisin autonäyttelyn yhteydessä, jolloin julkistetaan Suomen hinnasto ja avataan ennakkomyynti. Suomen alkaen malli tulee olemaan seitsemänpaikkainen D5 AWD aut (225 hv, 470 Nm), jonka alkaen hinta on noin 83.000 euroa.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Julkaistu: 19.9.2014