Tuulilasi

Nissan säilytti Noten sävelet, mutta muokkasi sovitusta


Nissanin musiikkimiehet ovat ahertaneet seitsemän vuoden ikään ehtineen Noten kanssa pitkää päivää.
Teksti Timo Nurmi
Kuvat Joonas Vuorinen

Tulos näkyy jo päältäpäin; vaikka korin perusmuoto on ennallaan, kulmikas tila-automaisuus on karistettu autosta lähes olemattomiin. Ei ihme, että maahantuoja uskaltaa lausua ääneen tavoittelevansa "paljon, paljon" suurempaa myyntiä kuin ensimmäisen sukupolven Notella.

Poistuvaa Note-sukupolvea ensirekisteröitiin Suomessa viime vuoden tammi-lokakuussa eli ennen uuden saapumista noin 500, kun Nissanin syömähammasta eli Qashqaita pantiin kilpiin karkeasti kahdeksan kertaa enemmän.

Tutustuimme uudistuneeseen Noteen kansainvälisessä esittelyssä viime kesänä (TL 10/13), ja nyt oli aika ottaa autoon tuntumaa Suomessa.

Tuontimallisto koostuu yhdestä bensiinimoottorista (1,2 l/80 hv) sekä yhdestä dieselkäyttöisestä voimanlähteestä (1,5 l/90 hv). Varustetasoja ovat Visia City, Visia, Acenta ja vain dieselmoottorin pariksi saatavilla oleva Tekna.

Ajoon otettiin dieselmoottorinen ja Tekna-varusteltu Note, joka on malliston seitsemästä versiosta kallein.

Lue Nissan Note 1.5 DCI Teknan kattava koeajo Tuulilasin numerosta 1/2014.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Julkaistu: 30.1.2014