Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Koeajo

Nissan Juke Hybrid N-Connecta – Onko tämä crossover hintansa arvoinen? Katso video

Nissanin kompakti crossover Juke on saanut pienen päivityksen, jossa suurimmat muutokset kohdistuvat auton sisätiloihin.

27.11.2024 | Päivitetty 14.4.2025 | Tuulilasi

Muotoilultaan Juke pysyy rohkeana ja erottuvana. Asiakkaiden toiveesta väripalettiin paluun tekevä keltainen tekee autosta erityisen sähäkän näköisen. Auton ulkomitat ja sisätilat ovat kuitenkin ennallaan.

Moottorivaihtoehtoina ovat edelleen tutut 114 hevosvoimainen turboahdettu bensiinimoottori sekä 143 hevosvoiman hybridi. Bensiinimoottorin voi valita joko manuaali- tai automaattivaihteistolla, mutta hybridi on aina automaatti.

Nissan Juke Hybridin etuenkki on asiallinen ja ajoasennosta saa oikein hyvän.
Penkki on asiallinen ja ajoasennosta saa oikein hyvän.
Nissan Juke Hybridin takaistuimen pääntilat on uhrattu muotoilun alttarille. Kouluikäisiä tämä ei tietenkään haittaa.
Takaistuimen pääntilat on uhrattu muotoilun alttarille. Kouluikäisiä tämä ei tietenkään haittaa.

Mikä Nissan Juke Hybridissä on uutta?

Suurin uudistus löytyy ohjaamosta, erityisesti tietoviihdejärjestelmästä ja mittaristosta. Infotainment-näyttö on päivitetty nykyaikaisemmaksi ja se on nyt kooltaan 12,3 tuumaa. Mittaristo on myös täysin digitaalinen. Vaikka parannukset eivät ole valtavia, ne lisäävät mukavuutta ja tyylikkyyttä. Mittariston suunnittelu herättää kuitenkin kysymyksiä: keskelle heijastettu osio vie suurimman tilan, mikä tekee nopeus- ja kierroslukumittareista pienet ja hieman erikoisen näköiset.

Turvallisuusteknologian osalta Juke on ottanut merkittäviä askeleita eteenpäin, ja monet aikaisemmin lisähintaiset tilkkeet, kuten kaistavahti ja kaistallapitoavustin, ovat nyt vakiovarusteita. Koeajetussa N-Connecta-varustellussa mallissa on myös mukautuva vakionopeudensäädin.

Hybridimallin automaattivaihteistona toimii monitilavaihteisto: teknisesti monimutkainen järjestelmä, jonka edut eivät käyttäjälle kovin helposti avaudu. Renaultin kanssa kehitetty vaihteisto toimii ilman kytkintä, ja moottori on Nissanin omaa käsialaa.

Hybridi on taloudellinen kaupunkiajossa, jossa se liikkuu enimmäkseen sähköllä, mutta maantieajossa ja ohitustilanteissa moottorin suorituskyky ei vastaa odotuksia. Vaikka tehoja on nimellisesti 148 hevosvoimaa, moottori tuntuu näissä tilanteissa alitehoiselta.

Katso Tuulilasin koeajovideo

Nissan Juke Hybridin lähtöhintainen Acenta -varustetaso on hieman spartalainen, mutta pykälää ylempi ja vain vajaat 2000 euroa kalliimpi N-Connecta – kuten koeajoautossa – on jo varsin kattava.
Lähtöhintainen Acenta -varustetaso on hieman spartalainen, mutta pykälää ylempi ja vain vajaat 2000 euroa kalliimpi N-Connecta – kuten koeajoautossa – on jo varsin kattava.
Nissan Juke Hybridin tavaratila (354 ltr.) on tässä kokoluokassa riittävä.
Tavaratila (354 ltr.) on tässä kokoluokassa riittävä.
Nissan Juke Hybridin ovenkahvat ovat pienempien kyytiläisten kannalta hankalat. Pituus ja voimat eivät tahdo riittää, ja kurotellessa vaatteet likaantuvat.
Pienempien kyytiläisten kannalta nämä ovenkahvat ovat hankalat. Pituus ja voimat eivät tahdo riittää, ja kurotellessa vaatteet likaantuvat.

Polttoaineen kulutus keskivertoa korkeampi

Monitilavaihteiston ominaisuuksista johtuen ajokokemus on kuminauhamainen, eikä kaasupolkimen painallus aina kerro, kiihtyykö auto vai ei. Sitten kun vauhti nousee, kierrokset jäävät jumittamaan korkealle. Perinteisempi vaihteisto ehkä maistuisi paremmalta. Polttoaineen käytännön kulutus on Juken hybridimallissa keskivertoa korkeampi, sillä alle kuuden litran satasella ei tahdo päästä millään. Monet kilpailijat pystyvät parempaan. Toki Juken WLTP-lukema on maltilliset 4,7 litraa/100 km, mutta tavanomaisessa arkiajossa se jää kaukaiseksi haaveeksi-

Juken alusta on aika ponteva, mutta ei kuitenkaan epämukava. Ajotuntuma on sporttinen, vaikka tämä piirre ei välttämättä natsaakaan muilta ominaisuuksiltaan hyvin tavanomaiseen autoon – ellei auton ulkomuotoa sitten lasketa lukuun.

Nissan Juke Hybridissä on 1,6-litrainen bensakone ja vielä sähköäkin kyytipoikana, joten hieman enemmän voisi toivoa. Nissanin monitilavaihteisto on monimutkainen, eikä sen mahdollisia hyötyjä oikein saada ulosmitattua.
Kun autossa on 1,6-litrainen bensakone ja vielä sähköäkin kyytipoikana, hieman enemmän voisi toivoa. Nissanin monitilavaihteisto on monimutkainen, eikä sen mahdollisia hyötyjä oikein saada ulosmitattua.

Plussaa

  • Persoonallinen olemus

  • Ilmastoinnin ja radion fyysiset säätönupit

Miinusta

  • Ahdas takapenkki

  • Voimalinjan toiminta

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt