Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Koeajo

Maybach EQS 680 SUV – Edustusluokan sähköistä loistokkuutta hänelle, jolla finanssipuoli on kunnossa

Maybach elää loisteliasta elämäänsä Mercedeksen siipien suojassa.

Alkuperäinen julkaisu 1.1.2025 | Päivitetty 10.2.2025
10.2.2025 Tuulilasi

Harva auto pystyy vielä tänä päivänäkään tarjoamaan vakiovarusteena sellaisia herkkuja kuten säädettävä ilmajousitus, automaattitoimiset sivuovet, urheiluauton kiihtyvyys, ylelliset tilat neljälle ja vaikkapa integroitu jääkaappi hopeisin samppanjalasein. Tämä kaikki siis samassa paketissa. Mutta kun euroja ladotaan nippuun tarpeeksi suuri määrä, Mercedes-Benzin suojissa kukoistava Maybach siihen kykenee.

Saksalaismerkin EQS 680 SUV on ensimmäinen Maybach-brändin alle luotu täyssähköuto. Koska kyseessä on todella suuri luksustuote, on sen akkukin kookas, 118 kWh. Jättiläiselle kertyy omapainoa lähes 3,1 tonnia. EQS-Maybachissa käytetään akkuteknologiaa, jossa akkumineraaleista haasteellisen koboltin osuus on vähentynyt 10 prosenttiin. Akku koostuu nikkelistä, koboltista ja mangaanista suhteessa 8–1–1. Maybachissa akkutakuu on täydet 10 vuotta tai neljännesmiljoona kilometriä.

Maybach EQS 680 SUV on massiivinen auto, joka vaatii kuljettajalta määrätietoista tekemistä, mutta sen kanssa tulee nopeasti tutuksi. Kaupungissa suuret ulkomitat aiheuttavat ahdistusta.
Massiivinen auto vaatii kuljettajalta määrätietoista tekemistä, mutta sen kanssa tulee nopeasti tutuksi. Kaupungissa suuret ulkomitat aiheuttavat ahdistusta – ettei vaan tulisi kolhuja...
Maybach EQS 680 SUV:n luksusta tihkuvaa ohjaamoa hallitsee Mercedes-maailmasta tuttu, loistelias hyperscreen-näyttöpaneeli.
Luksusta tihkuvaa ohjaamoa hallitsee Mercedes-maailmasta tuttu, loistelias hyperscreen-näyttöpaneeli.

Ulkoisin puolin Maybach SUV:in Mercedes-sukuisuus EQS-SUV:iin on helposti havaittavissa, mutta autossa on monia aerodynaamisesti optimoituja muotoilullisia yksityiskohtia, kuten Maybach-keulamaski ja perä spiraalin muotoisin LED-takavaloin. Tekniikkaosastolla neliveto, ilmajousitus, mukautuva iskunvaimennus, nelipyöräohjaus ja mahtava 950 Nm vääntö ovat vakiovarusteita. Moottoreista takana sijaitseva on tehokkaampi, ja näin on saatu aikaan hieman takavetopainotteisen vetosuhteen kaltainen ajokäytös.

Valittavissa on myös ainutlaatuinen kaksivärimaalaus, kuten koeajoyksilössä. Mistään tavanomaisesta väristä ei ole kyse, sillä pelkästään sen lisähinta on reilut 23 tuhatta euroa (!). Hintaahan autolla on muutenkin reippaasti.

Sisälle siirryttäessä jotakin överin tasosta kertoo se, että nappanahkaverhoilluissa mukavuusetuistuimissa on muun muassa vartaloa mutkissa tarpeen mukaan tukeva ajodynamiikka. Hulppeilla takaistuimilla voi sen sijaan nauttia esimerkiksi erityisestä pohkeiden hierontatoiminnosta, jonka rentouttavan vaikutuksen aistii parhaiten tietenkin viileätä kuohujuomaa siemaillessa, samalla kun ilmajousitus tasoittaa luksukselle tietä.

Järkälemäisestä omapainostaan huolimatta auton kiihtyvyys on todella ripeätä. Kun vauhtiin on päästy, on tämä auto aidosti todella hiljainen, mukava ja rentouttava matkakaveri jopa moottoritienopeuksissa. Maybach kulutti loppusyksyn koeajomatkalla keskimäärin 26,6 kWh sadalla, kun keskinopeus oli sekalaisen ajon 58 km/h. Kantamaa riittää kylmemmissä keleissä siten noin 400 kilometrin matkalle.

Maybach EQS 680 SUV:n huippumukavat etuistuimet säätyvät kaikkiin suuntiin mainiosti, ja niissä on lämmityksen lisäksi luonnollisesti myös tuuletus- ja hierontatoiminnot.
Huippumukavat etuistuimet säätyvät kaikkiin suuntiin mainiosti, ja niissä on lämmityksen lisäksi luonnollisesti myös tuuletus- ja hierontatoiminnot.
Maybach EQS 680 SUV:n lisävarusteisen First Class -mallin takapenkki on kaksipaikkainen.
Lisävarusteisen First Class -mallin takapenkki on kaksipaikkainen.

Plussaa

  • Ylellinen mukavuus

  • Suorituskyky

Miinusta

  • Korkea omamassa

  • Niukka tavaratila

Maybach EQS 680 SUV:n takaistuinten väliin sijoitettu jääkaappi oli koeajoautossa jostain syystä tyhjä. Me sitä emme tyhjentäneet.
Takaistuinten väliin sijoitettu jääkaappi oli koeajoautossa jostain syystä tyhjä. Me sitä emme tyhjentäneet.
Maybach EQS 680 SUV:n jääkaappi lohkaisee tavaratilasta aimo siivun, mutta se on toki irrotettavissa helposti.
Jääkaappi lohkaisee tavaratilasta aimo siivun, mutta se on toki irrotettavissa helposti.
Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt