Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Koeajo

Mercedes-Benz A250e on pieni muttei halpa – Luksusvehkeen hinnalle löytyy kuitenkin perustelut

Pieni A-sarjalainen pitää sisällään ällistyttävän paljon tekniikkaa, ominaisuuksia ja historiaa. Mutta riittääkö se nykykuluttajalle?

27.7.2023 | Päivitetty 29.1.2024 | Tuulilasi

Suomen kesä on lyhyt, mutta onneksi sentään vähäluminen, kuten sanoa tavataan. Vantaan Veholle kurvatessani pihalla odottelee pirteä punainen näky, joka saa ajatukset irti kurjasta kelistä. Tämä patagonianpunainen A-sarjalainen on uusin versio Mersun pienimmästä autosta, jonka historia ulottuu 1990-luvulle asti. Kun A-sarjalainen näki päivänvalon ensimmäistä kertaa 1996, oli se suuria edustusautoja myyvälle saksalaisvalmistajalle uusi aluevaltaus. Auto oli kapea, lyhyt ja laadultaan kaikkea muuta mihin oltiin totuttu. Sen ansiosta yhä useammalla oli kuitenkin mahdollisuus hakea omalle pihatielleen tähtilogolla varustettu nelipyöräinen.

A-Mersun ohjaamo on kerta kaikkiaan hieno! Näytöt ovat markkinoiden parhaimmistoa niin muunneltavuuden kuin toimivuudenkin puolesta.

Iloisen värinen A-sarjalaisemme on tarkalleen ottaen A250e -pistokehybridi, joka kuuluu Uudessakaupungissa valmistettavan mallin neljänteen sukupolveen. Lyhyen konepellin alta löytyy rivinelonen yhdessä pirteän 109 heppaisen sähkökoneen kanssa. Ajoakun käytettävää kapasiteettia on kasvatettu ja se on nyt 11,5 kW. Vääntävä sähkömoottori ja yllättävän herkkä kaasu luovat autolle sporttista tuntumaa, joten pehmeän kyydin saavuttamiseksi kaasujalkaan täytyy keskittyä hieman normaalia enemmän.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt