
Bugattin mukaan se on suorituskyvyltään ja moottoreiltaan vanha tuttu Chiron, mutta auton käsittelyä on pyritty parantamaan selkeästi.
Ihan halvalla ei Chiron Sport autotalliisi muuta, sillä jopa perusmallin hinta Euroopassa ennen veroja on 2,65 miljoonaa euroa. Toimitukset alkavat vuoden lopulla.
Sportissa on uudet kevyemmät renkaat ja auton painoa on saatu kuristettua 18 kiloa myös lisäämällä hiilikuituosien käyttöä.
Jousitus on nyt jäykempi ja modifioitu ohjaus antaa erityisen tarkan vasteen. Autossa on erityinen Handling mode sekä optimoitu taka-akseliston tasauspyörästö sekä vääntömomenttia kontrolloiva Dynamic Torque Vectoring.
Paperilla Bugatti Chiron Sport ei vaikuta mitenkään huikean vakuuttavalta verrattuna tavallisiin hyperautoihin. Yhtiön mukaan se on kuitenkin viisi sekuntia nopeampi Nardon testiradalla kuin Chironin perusmalli.
”Auto osoittaa täydellisen käsiteltävyytensä jopa yli 200 km/h mutkanopeuksissa”, Bugattin tiedote kertoo.
Bugatti Chiron Sport esitellään Geneven autonäyttelyssä. Esillä on auto kaikilla herkuilla, jolloin sen hinta nousee jo 2,98 miljoonaan euroon ennen veroja.
”Tämä on todennäköisesti kaikkein kallein tuotantoauto tämän vuoden Geneven näyttelyssä”, Bugatti kertoi.