Tuulilasi

Ensituntuma: Nissan Pulsar – paluu perusarvoihin

2


Ensituntuma: Nissan Pulsar – paluu perusarvoihin

Nissan palaa Suomen suosituimpaan kokoluokkaan muutaman vuoden tauon jälkeen.
Teksti Markku Juntunen
Kuvat Vesa Eskola

Ensi-istumalla Pulsar vaikuttaa sisätiloiltaan jopa avarammalta kuin kuvat kertovat. Kojelauta on nimittäin muotoiltu varsin laakeaksi ja tuulilasi viety varsin pitkälle eteen. Etuistuimilla myös ovien sisäpinnat on koverrettu varsin voimakkaasti, mikä tehostaa väljää vaikutelmaa.

Kuljettajan paikalla säädöt riittävät joka suuntaan. Myös lyhytkätinen ja pitkäjalkainen saa rennon ajoasennon.

Takaistuimella odottaa melkoinen tilayllätys: tämän kirjoittajan mittausnormin (kuskin penkki omiin säätöihin ja sitten sen taakse arvioimaan takatiloja) mukaan takaistuimella on Golf-Auris-Focus-jne-kokoluokan autoksi todella hyvät jalkatilat. Kaksi aikuista istuu siellä rennosti ja mukavasti.

Tätä kirjoitettaessa on koeajettu vasta dieselmoottori. Renaultin pata vie Pulsaria virkeästi, ja vääntö on kakistelematonta 1500 r/min lukemista ylöspäin. Ajotuntuma on tuttua Nissania, painottuen enemmän Qashqain tai Juken tanakkuuteen kuin Noten herkkyyteen. 

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Julkaistu: 17.9.2014