Ennennäkemätön muutos - naiset ostavat yhä enemmän luksusautoja
Autot ja liikenne
Ennennäkemätön muutos - naiset ostavat yhä enemmän luksusautoja
Aston Martinilta kerrotaan, että yhtiö on huomannut naisasiakkaidensa lisääntyneen selkeästi viime aikoina.

Naiset ostavat Aston Martinin autoja yhä enemmän erityisesti Kiinassa, mutta myös muualla.
”On selkeä fakta, että naisasiakkaat ostavat ja ajavat autojamme yhä enemmän. Tietyillä markkina-alueilla muutos on ollut täysin poikkeuksellinen”, sanoo Aston Martinin varajohtaja Simon Sproule CarAdvicelle.
”Esimerkiksi Kiinassa DB11 V12 coupen ostajista peräti 50 % oli naisia, emme ole koskaan nähnyt tällaista muutosta brändimme osalta millään markkina-alueilla.”
Eikä Aston Martin ole ainoa. Myös Ferrari on huomannut saman muutoksen. Tosin siinä, missä Aston Martinin Kiinan myynnin sukupuolijakauma on 50/50, on se Ferrarilla yhä miesasiakkaiden eduksi 90/10.