Tuulilasi

Citroenin uusi C3 herättänee ainakin tunteita

C3, Citroën-malliston bestseller, sijoittui Euroopan automarkkinoiden viiden myydyimmän B-segmentin automallin joukkoon vuonna 2019 ja se oli Ranskan markkinoilla kolmanneksi myydyin automalli.
Kuvat Citroën

Uusi C3 yrittää nyt kasvattaa kilpailukykyään tässä suositussa kokoluokassa. C3 vahvisti Citroënin asemaa markkinoilla esittelyvuonnaan 2016, jonka jälkeen se on herättänyt jo yli 750.000 asiakkaan kiinnostuksen. Myös Suomessa C3 on toiminut malliston vetonaulana. « Inspired by You », käyttäjiensä erilaisten elämäntyylien inspiroima menestystuote houkuttelee erityisesti nuoria kaupunkilaisia ja autoilijoita, jotka ovat luovia, optimistisia ja jatkuvasti liikkeessä. Malli houkuttelee myös yrityskäyttäjiä, sillä vuonna 2019 sen henkilö- ja pakettiautojen yritysrekisteröinnit kasvoivat Euroopassa 12,6%.

Citroënin pyrkimys ”toimia toisin kuin muut” on tänä päivänä vielä entistäkin vahvempi. Uusi C3 on kokoluokkansa personoitavin auto.

Tullessaan markkinoille vuonna 2016 C3 oli ensimmäinen automalli, joka tarjosi asiakkaille mahdollisuuden laajaan personointiin tämän kokoluokan autossa. Tästä ominaisuudesta tuli koko Citroën-malliston symboli. Uusi C3 lisää entisestään asiakkaan mahdollisuuksia löytää juuri omien toiveidensa mukainen ajoneuvo.

Valtavasti lisää värivaihtoehtoja

« Inspired By You » -lupauksen mukaisesti personointi mahdollistaa kunkin omaa identiteettiä ja tyyliä ilmentävän auton luomisen yhdistämällä klassiseen korinväriin joko hillityn tai kontrastia tuovan katon värin ja erilaisia värillisiä yksityiskohtia. Esimerkiksi ulkopeilin kuoret voivat toistaa katon väriä harmonisen kokonaisuuden aikaansaamiseksi ja antavat lisäluonnetta uudelle Citroën C3:lle.

« Inspired by You » -teeman mukaisesti uusi C3 lisää personointimahdollisuuksia tarjoten aiemman 36 väriyhdistelmän sijaan nyt peräti 97 eri väriyhdistelmää. Uusi Citroën C3 tuo mallistoon uusia korinvärejä, uusia kaksisävyversioita, uusia värejä sumuvalojen reunuksiin ja Airbump-kolhusuojien ympärille.

“C3 on myynyt jo yli 4,5 miljoonaa kappaletta sitten ensimmäisen version markkinoille tulon jälkeen ja yli 750 000 sitten viimeisen, 3. sukupolven vuoden 2016 lanseerauksen! Se on kaupallinen menestys ja vahvistaa C3 :n statuksen merkin best-sellerinä. Citroën aikoo luoda jatkoa tälle menestystarinalle vahvistaen edelleen sitä, mikä tekee C3 :sta niin erilaisen : uniikki ulkoasu, edelläkävijä merkin uudelle keulan ilmeelle, entistäkin enemmän personointia, edelläkävijä mukavuudessa sekä moderni varustus päivittäseen elämään. Uudistunut C3 on aito Citroënin “Inspired By You" –lupauksen ilmentymä. Ja merkkinä mallin tärkeydestä on C3 :lla kunnia ensimmäisenä kantaa Citroënin uudistunutta keulailmettä, jonka inspiraationa ovat toimineet viimeisimmät konseptiautomme”, sanoo Citroenin pääjohtaja Vincent Cobée.

Citroën C3 on monikäyttöinen kaupunkiauto, jonka muotoilu on omintakeinen ja helposti tunnistettava. Vuonna 2016 markkinoille tullessaan se oli Citroënin uuden muotokielen edelläkävijä, jonka ulkoasua seurasi koko uudistunut mallisto: C3 Aircross SUV, C4 Cactus, Berlingo ja C5 Aircross SUV. Uusi C3 on graafiselta ilmeeltään ainutlaatuinen, muista kokoluokkansa stereotyyppisistä automalleista selkeästi erottuva.

Personointia myös matkustamossa

Personointimahdollisuudet jatkuvat myös uuden C3:n matkustamotiloissa, josta on luotu rauhallinen tila vaalien La Maison Citroën-perinteitä (Techwood-sisusta) sekä skandinaaviseen sisustukseen viittaavaa henkeä. Vakiovarusteena olevan tunnelman lisäksi uuteen C3:een on tarjolla myös kaksi lisävarusteena saatavaa sisustustunnelmaa, joista toinen on lämminhenkisen tyylikäs ja toinen dynaamisempi.

Uuden C3:n matkustamo on aiempaa laadukkaampi ja kodikkaampi. Kojelauta on tyylikkäästi viimeistelty henkien lämmintä tunnelmaa ovi- ja istuinverhoiluiden kanssa sopusoinnussa olevien väriensä ja materiaalivalintojensa ansiosta.

Liitettävyys

Uusi C3 mahdollistaa nykyaikaisen mobiililaitteiden liitettävyyden ja tarjoaa liitettävyyspalvelut, kuten:

Connect Assist (turvallisuutta ja avustamista), Connect Nav (navigointi) ja Connect Play (infotainment).

Kaikkien Citroën Advanced Comfort® -ohjelmaan kuuluvien palveluiden tavoitteena on nopea ja intuitiivinen yhteys palveluihin, jotka varmistavat mahdollisimman hyvän turvallisuuden, navigoinnin helppouden ja entistäkin laajemman yhteydenpidon.

Apple CarPlay™ ja Android Auto -yhteensopivan Mirror Screen -järjestelmän ansiosta älypuhelimen sovellukset on mahdollista siirtää auton kosketusnäytölle. Kuljettajan on näin mahdollista käyttää puhelimensa multimediasisältöä ja sovelluksia kosketusnäytön avulla.

Uusi C3 on varustettu Citroënin ConnectedCAM Citroën® -järjestelmällä, joka auttaa niin oman elämän tapahtumien jakamisen kuin tuo mielenrauhaa. Autoon integroitu kamera tallentaa kuvina tai videona maksimissaan 20 sekunnin ajan auton edestä tapahtumia, jotka on mahdollista jakaa sosiaalisessa mediassa tai tallentaa vain omaan käyttöön. Kameran laaja kuvakulma enimmillään 120°, full HD, 2 miljoonaa pikseliä, GPS ja sisäinen muisti 16 Go. Varuste on hyödyllinen kuljettajalle esimerkiksi onnettomuustilanteessa: Törmäyksen hetkellä kamera aktivoituu automaattisesti ja mahdollistaa tapahtumien tallentamisen 1,5 minuutin ajan (30 sek ennen ja 1 minuutti jälkeen).

Uusia voimanlähteitä

10,7 metrin mittaisen kääntösäteensä ja 3,99 metrin kompaktin kokonsa ansiosta uusi Citroën C3 on ketterä käsiteltävä erityisesti kaupunkiajossa. Tarjolla on suorituskykyisiä, tehokkaita ja vähäpäästöisiä uusimman sukupolven, Euro6-päästönormin mukaisia moottoreita:

- 3-sylinterinen PureTech 83 -bensiinimoottori (PureTech 83 BMV5) tai PureTech 110 -bensiinimoottori (PureTech 110 S&S BVM6)

- BlueHDi 100 -dieselmoottori (BlueHdi 100 S&S BVM5).

Mitat:

Pituus: 3,99 m

Leveys: 1,75 m

Korkeus: 1,47 m

Akseliväli: 2,54 m

Tavaratila: 300 L

Julkaistu: 12.2.2020
1 kommentti