Tuulilasi

Citroenin C3:n myynti ylittänyt yhtiön odotukset

3. sukupolven Citroën C3 lanseerattiin kaksi ja puoli vuotta sitten. Nyt merkin best-seller on ylittänyt 600 000 kappaleen myynnin ja nousee suorituksellaan Ranskan 3. eniten myydyksi ja Euroopan 4. eniten myydyksi automalliksi*.
Kuvat Citroën

Citroën C3:n 3. sukupolvi lanseerattiin Euroopassa kaksi ja puoli vuotta sitten marraskuussa 2016 (Suomessa tammikuussa 2017). Nyt malli on saavuttanut 600 000 kappaleen myynnin. Vuoden 2019 aikana uusia tilauksia on jo kirjattu yli 110 000, mikä lupaa kasvulle jatkoa.

Suosio on nostanut Citroën C3:n 3. sijalle Ranskan myydyimpien autojen joukossa kaikki segmentit huomoiden ja lisäksi C3 pitää 4. sijaa Euroopan myydyimpänä autona* (B hatchback segmentti).

C3-mallin myynnin vahva onnistuminen on ollut tärkeässä roolissa Citroënin noustessa Euroopan TOP 12 -automerkkien vahvimmaksi kasvajaksi.

- 40% tilatuista autoista on varusteltu korkeimmalla varustetasolla (Shine),

- 65% tilatuista autoista on valittu eri värinen katto ja kori,

- 55% tilatuista autoista on varusteltu Airbump® -suojalla,

- 25% tilatuista autoista on valittu lisävarusteena saatava sisustusmateriaali

Myös Suomessa Citroën C3 johtaa Citroën-malliston myyntiä. C3:n myynti kasvoi yli 56 % vuodesta 2017 vuoteen 2018, kun vuonna 2018 C3:a ensirekisteröitiin yhteensä 941 kappaletta. Kuluvan vuoden viiden ensimmäisen kuukauden aikana uusia C3:a on rekisteröity 389 kappaletta.

Toukokuun lopulla pääkaupunkiseudulla lanseerattujen 24Go C3 –yhteiskäyttöautojen toivotaan myös vaikuttavan positiivisesti myyntiin. Kiinnostunut ostaja nimittäin voi koeajaa auton omalla ajallaan ja itselleen sopivassa paikassa käyttäen C3 -yhteiskäyttöautoa ilmaiseksi hankintaa harkitessaan.

*perustuu 30 eri Euroopan maan rekisteröinteihin / kvartaali 1. 2019

Julkaistu: 7.6.2019
Kommentoi »