
Tällä hetkellä Bugattilla on kaksi eri mallia Chironista sekä nyt myös Divo, joka on jo myyty loppuun 5,15 miljoonan euron hintalapusta huolimatta. Divosta löytyy huimat 1500 hevosvoimaa.
”Brändimme on valmis tekemään lisää. W16-moottori on tänään Bugattin ydin, mutta ei ikuisesti”, Winkelmann sanoo.
Divon kaltaiset eksklusiiviset autot ovat omalla tavallaan erillisenä yksikkönä muusta autoteollisuudesta, joka kamppailee koko ajan tiukentuvien päästönormien kanssa. Autot kuten Divo, Ferrarin Monza ja Aston Martinin Valkyrie ovat ostajilleen enemmän huvijahtien ja luksusasuntojen kaltaisia ikoneja kuin liikkumisvälineitä. Moni ostaja pitää näitä autoja sijoituskohteina.
Divo on katukelpoinen, mutta se on rakennettu pääosin rata-ajoon. Huippunopeus on 380 km/h, eikä autoa ole tehty kuin 40 kappaletta. Pieni valmistuserä tekee autosta yhä halutumman, ihan kuten 1,6 miljoonaa maksavan Ferrari Monzan. Sitä tehtiin 499 kappaletta, jotka myydään vankkumattomille ja lojaaleimmille Ferrarin asiakkaille.
Bugatti tarvitsee seuraavan askeleen ottamiseen ja SUV:n tekemiseen takeet, että se on taloudellisesti kannattavaa.
”Meidän on esiteltävä osakkeenomistajillemme vakuuttava myyntipuhe, joka oikeuttaisi sellaiset investoinnit. Saatamme SUV:n lisäksi tehdä myös hybridimoottorin, sillä meidän on mietittävä myös yleistä sosiaalista hyväksyntää päästöjen suhteen”, Winkelmann sanoo.