Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Autot ja liikenne

Yllättävä automerkki ohitti BMW:n parhaiten voittoa tuottavana brändinä

BMW on ollut pitkään eniten voittoa tuottava autonvalmistaja yhtä autoa kohden laskettuna. Nyt se on kuitenkin ohitettu ja ohittaja on aika yllättävä.

26.8.2018 Tuulilasi

Ernest & Young teki Manager Magazinille tutkimuksen, jonka mukaan Suzuki teki 11,8 % voittoa jokaista myytyä autoa kohden vuoden toisella neljänneksellä. BMW:n voittomarginaali oli 11,4 %. Vertailun vuoksi Daimlerin ja VW Groupin voitto yhtä autoa kohden oli 6,5 %.

BMW on toki Suzukia edellä, jos lasketaan koko alkuvuoden voitto, silti Suzukin lukemat ovat yllättäviä. Erotuksena on vielä se, että BMW on premium-brändi, jonka ideologia on ollut aina se, että jos asiakkaan on kysyttävä auton hintaa, hän ei ole kohderyhmää. Suzuki sen sijaan tarjoaa autoja edullisella hinnalla massamarkkinoille.

Suzukin vahvuutena on ollut tänä vuonna Intian markkina-alue, lähes 50 % uusista myydyistä autoista siellä on Suzukeja.

Jos katsotaan puhtaasti sitä, mikä automerkki teki eniten rahaa, on ykkösenä Toyota.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt