
Uusi Mercedes-AMG GT on petomainen näky - huippumallissa 630 hv ja 900 Nm
Mercedes-AMG:n uusi neliovinen GT coupe on jo ulkonäöltään melkoinen peto. Esteettisyyden lisäksi monia faneja miellyttänee lisävarusteena saatava AMG Aerodynamic Package.

Aeropakettiin kuuluvat uusi etusplitteri, uudelleen profiloitu diffuusiro ja uudistettu takasiiveke. Ne tekevät AMG GT:stä jopa kilpa-automaisen. Tuulenvastus on minimoitu ja downforce maksimoitu.
MB Passionin mukaan aeropaketin hinta Yhdysvalloissa olisi 3865 dollaria eli noin 3400 euroa. Se ei ole lopulta iso lisä, jos on varaa ostaa yli 150 000 euron (Saksassa) hintainen auto.

GT 63 S Edition 1:ssä paketti on vakiona, mutta sen saa myös GT43-, GT53- ja GT63-malleihin.
GT43:n perusmallissa on 3,0-litrainen tuplaturbo, josta irtoaa 362 hv ja vääntöä 501 Nm. Nollasta sataan se kiihtyy 4,9 sekunnissa ja huippunopeus on 270 km/h. GT53:ssa on hybridi, joten siitä löytyykin jo 429 hv ja 750 Nm vääntömomentti. Kiihtyvyyslukema on 4,4 sekuntia ja maksiminopeus 280 km/h.

GT63:ssa on 4,0-litrainen V8 tuplaturbo, mistä löytyy 577 hv ja väännöt ovat 800 Nm. Kiihtyvyys nollasta sataseen käy 3,3 sekunnissa, huippunopeutta löytyy jo 310 km/h.
Malliston huippuna on GT 63 S: tehoja on 630 hv, vääntöä 900 Nm, kiihtyvyys 3,1 sekuntia ja huippunopeus 314 km/h. Hintaakin tosin tulee jo hiukan rapiat 185 000 euroa (Saksassa).