
3-ovisen Minin muotoilua on yksinkertaistettu, mutta keula pyöreine valoineen on yhä tuttu. Perään on sen sijaan sorvattu isommin. Uutukaisen mittoja ei vielä ole kerrottu, mutta koko on lähes ennallaan.
E-Minien kehityksessä BMW on ottanut yhteistyökumppanikseen kiinalaisen Great Wall Motorsin. Sähkö-Minin tekninen perusta ei siis ole BMW:n oma alusta. Minin E-versioissa käytetään myös Great Wallin akkuja ja voimansiirtoja, ja autot myös valmistuvat Kiinassa.
Ohjaamossa on laitettu paljon uusiksi. Kojelaudan keskellä on 9-tuumainen ja pyöreä (!) OLED-kosketusnäyttö. Se istuu kokonaisuuten saumattomasti. Näytön ulkokehällä on selkeästi omat kosketuskohtansa kaikille toiminnoille, joista siirrytään sujuvasti alavalikkoihin. Puhekomentoihin on toki niihinkin satsattu.
Pyöreän kosketusnäytön alla on vielä muutama kytkin käsijarrulle, vaihdevivulle, käynnistysnapille, ajomoodille sekä äänentoiston voimakkuudelle. Ilmastoinnille tai istuinlämmitykselle ei ole säätöjä, niiden säätäminen tapahtuu kosketusnäytön kautta.
Ajan hengessä nahka on kadonnut ohjaamosta. Verhoilumateriaalina on kudottu kovapintainen kangas. Tarjolla on runsaasti erilaisia kuvioita ja värejä. Myös pieni kaksipuolainen ohjauspyörä on uusi.
Selkeä kojelauta ja iso kosketusnäyttö tarkoittaa sitä, että mittaristo on kadonnut. Kaikki tieto on katsottava siis kojelaudan keskeltä. Tärkeimmät tiedot saa toki heijastettuna lisävarusteena saatavaan tuulilasin heijastusnäyttöön.
Cooper on saatavana sähköisenä joko E tai SE -versiona. Jälkimmäisessä sekä suorituskyky että toimintamatka ovat hieman suuremmat. E:ssä tehoa on 135 kW (184 hv) ja voimaa 290 Nm. Satasen nopeuteen ennätetään 7,3 sekunnissa. SE:n vastaavat lukemat ovat 160 kW (218 hv), 330 Nm ja 6,7 sekuntia.E:ssä akuston koko on 40,7 kilowattituntia, jolla pitäisi WLTP:n mukaan päästä 305 kilometriä. SE:ssä akku on 52,3 kWh kokoinen, ja toimintamatkaa luvataan 402 kilometriä. Latausnopeus on E:ssä maksimissaan 75 kW ja SE:ssä 95 kW.
Countryman on puolestaan kasvanut jo kompaktin tila-auton/katumaasturin mittoihin. Pituutta sillä on 4,43 metriä, leveyttä 1,84 metriä ja korkeutta 1,66 metriä.Ja jos ulkokuorissa onkin eroja, sisätiloissa ero Cooperiin on maltillisempi. Countryman toki taipuu paremmin perheellisten arkeen. Jalka- ja pääntilaa on hyvin, ja tavaratila venyy 460 litraa vetävänä erinomaisesti myös mökkireissuihin.
Matkustamo on myös tilojen suhteen tila-automaisen joustava, sillä takaistuimia voidaan liikutella 13 sentin säätövaroilla. Takaselkänojissa on myös kallistuksen säätö.Kahta tehoversiota tarjotaan myös Countrymaniin. E:n arvot ovat 150 kW (204 hv), 250 Nm ja 8,6 sekuntia. Nelivetoisen SE ALL4:n lukemat ovat 230 kW (313 hv), 494 Nm ja 5,6 sekuntia.
WLTP-toimintasäde on Countryman E:lle 462 kilometriä ja 433 kilometriä SE ALL4:lle. Molemmissa on sama akku, jonka kapasiteetti 66,45 kWh. Latausteho on enimmillään 130 kW. Uuden E-perheen tuotanto alkaa loppuvuodesta, joten autoja voisi olettaa saapuvan Suomeen ensi keväänä.