
Swift julkistettiin alustavasti vain Japanin markkinoille, mikä tarkoittaa, että autosta kerrotut tiedot eivät välttämättä ole yhteneväisiä tulevan euroversion kanssa. B-segmenttiin sijoittuva Swift pyrkii edelleen olemaan luokassaan urheilullinen vaihtoehto.
Neljänteen sukupolveen ennättävä Swift on ollut Suzukin historian menestyksekkäin malli peräti 5,3 miljoonan auton myynnillä. Esimerkiksi Intiassa Maruti-Suzuki -merkkisenä myytävä Swift on ollut jo vuosia väkirikkaan maan myydyimpiä autoja. Euroopassa Swiftejä on näkynyt huomattavasti vähemmän.
Uutuuden voimalinjavaihtoehdot Japanin markkinoilla koostuvat 1,2-litraisesta vaparikoneesta, 1-litraisesta Boosterjet turbomoottorista sekä SHVS-kevythybridimallista. 1,0 Boosterjet tarjotaan ainoastaan 6-vaihteisen automaatin parina. Kevythybridin yhteydessä käytetään CVT-vaihteistoa.
Uusi Swift perustuu myös uudelle Heartect-pohjarakenteelle, jolle rakennetaan myös merkin Baleno-malli. Auton ajo-ominaisuuksien luvataan edelleen olevan sporttiset ja myös polttoaineenkulutuksen kerrotaan olevan alhainen. Lisäksi Suzuki tarjoaa Swiftiin aiempaa kehittyneempiä turvallisuus- ja mukavuusvarusteita.
Genevessä maaliskuussa esiteltävä Swift ehtii Eurooppaan vasta kesän 2017 aikana.
Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.