
TEEOLUT
Japanilaisten rakastamalla vihreällä teellä, matchalla, voi maustaa mitä vain, ja suosio on taattu. Suositun tomaattioluen haastajaksi ilmaantunut Kinshachi-panimon matcha-olut on ollut viime aikoina erityisesti naisväen mieleen.
HIGH TECH RUOKA-AUTOMAATTI
Kadunvarsien ja metroasemien lukuisten ruoka- ja juoma-automaattien high tech -versio antaa näyttöä hipaisemalla lisäinfoa tuotteista. Koneelta voi myös pyytää suositusta, joka perustuu kameran välittämään tietoon shoppailijan iästä, sukupuolesta ja vartalotyypistä.
POPCORNPUODIT
Popcornpuotien makuvaihtoehtoja punnitessa voi mennä sormi suuhun: ottaako tuplacheddarin vai kirpeän omenan makuisia popcorneja? Ylellisimmät löytyvät Harajukusta POP! gourmet popcorn -kaupasta (popgourmetpopcorn.co.jp), jonka vitriineissä tuotteet ovat esillä kuin jalokivikaupassa. Jos merisuola-suklaakuorrutetut tuntuvat kesyiltä, kokeile tryffelisienellä maustettuja.
PIKAHUIPPURUOKA
Ore-no-ketjuravintoloiden idea on nerokas: tavallista edullisempaa tähtiravintolatason ruokaa syödään seisten, jolloin asiakaskunta vaihtuu väkisinkin vikkelään tahtiin ja kassakone laulaa. Huippukokki Hiroshi Shimada johtaa kokkitiimiä Ginzan aluella Ore-no Kappou -ravintolassa ravintolassa (8-8-17 Ginza, Chuo-ku).
LETUT
Eritysesti teinitytöt jonottavat Harajukun Takeshita-kadun lukuisien crepes-tötterökioskien makeita herkkuja. Taipuisaan lettuun kietaistaan jäätelöä, keksin- tai kakunpaloja, kermavaahtoa, kastikkeita, marjoja ja hedelmiä.