Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Autot ja liikenne

Näin tuorein kesärengastestimme tehtiin

Uusin kesärengastestimme tehtiin USA:n Teksasissa sijaitsevalla Uvalden radalla marraskuussa 2013.

2.4.2014 Tuulilasi

Kuivalla pinnalla ajettujen kokeiden aikana lämpötila oli 20–22 astetta, ja märillä osuuksilla 12–16 astetta.

Käytössämme oli kaksi testiautoa, Ford Focus ST ja VW Golf GTI. Focuksella arvioitiin melu, mukavuus sekä ajotuntumat kuivalla ja märällä pinnalla. Golfin avulla paneuduimme vesiliirtoon, jarrutusmatkoihin, kaarreominaisuuksiin ja vierinvastukseen. Renkaat olivat kokoa 205/55 R 16, ja nopeusluokkaa V (maksiminopeus 240 km/h).

Vertailun vuoksi mukana oli myös kaksi kitkarengasta, yksi pohjoismaisiin, toinen keskieurooppalaisiin olosuhteisiin tarkoitettu. Lisäksi teimme yhdellä renkaalla – Continental CPC5 – kaikki kokeet väärillä paineilla, 0,5 baria alle suositusten.

Kaikissa kokeissa käytettiin lukkiutumattomia jarruja. Ajokokeissa autojen ajonvakautus kytkettiin pois päältä.

Arvosteluasteikkona toimi: Erinomainen (5), hyvä (4), keskinkertainen (3), heikko (2), huono (1).

Mukana testissä ovat:

  • Continental Conti premium contact 5
  • Dunlop Sport Bluresponse
  • Goodyear Efficientgrip Performance
  • GT Radial Chamipro VP1
  • Michelin Primacy 3
  • Nokian Hakka Blue
  • Pirelli Cinturato P7
  • Bridgestone Turanza T
  • Vredestein Sporttrac 5

Lue kesärenkaiden kattava testi Tuulilasin numerosta 4/2014.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt