
Autot ja liikenne
Näillä teeseillä Kia nousee huipulle
Kian viestinnästä ja markkinatutkimuksesta Euroopassa vastaava johtaja Panu Väinämö näkee korealaismerkillä viisi strategista haastetta.
- Nousu kymmenen suurimman mainstreamautomerkin joukkoon brändiarvolla mitattuna. Kaikkien tuotemerkkien vertailussa Kia on nyt sijalla 83.
- Autojen laadun parantaminen siten, että Kia nousee laatutestien kärkeen. Tällä hetkellä Kia sijoittuu keskitason paremmalle puolelle.
- Halpamerkki-imagon lopullinen muuttaminen. Kia mielletään jo value for money -tuotteeksi (hyvä vastine rahoille), ja tästä leimasta aiotaan pitää kiinni.
- Asiakkaiden lopullisen hyväksynnän saaminen suurissa automaissa kuten Saksassa ja Ranskassa, joissa on voimakas omaa autonvalmistus ja joissa ihmiset empivät ulkomaisten merkkien ostoa.
- Tunnepohjaisten tekijöiden vahvistaminen ostopäätöksissä. Nyt Kia-autot valitaan ennen kaikkea rationaalisilla järkiperusteilla.
Lue Kian viestinnästä ja markkinatutkimuksesta Euroopassa vastaavan johtaja Panu Väinämön erikoishaastattelu Tuulilasin numerosta 1/2014.
Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.
Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat