Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Autot ja liikenne

Näillä teeseillä Kia nousee huipulle

Kian viestinnästä ja markkinatutkimuksesta Euroopassa vastaava johtaja Panu Väinämö näkee korealaismerkillä viisi strategista haastetta.

Kuvat Kia
24.1.2014 Tuulilasi
  1. Nousu kymmenen suurimman mainstreamautomerkin joukkoon brändiarvolla mitattuna. Kaikkien tuotemerkkien vertailussa Kia on nyt sijalla 83.
  2. Autojen laadun parantaminen siten, että Kia nousee laatutestien kärkeen. Tällä hetkellä Kia sijoittuu keskitason paremmalle puolelle.
  3. Halpamerkki-imagon lopullinen muuttaminen. Kia mielletään jo value for money -tuotteeksi (hyvä vastine rahoille), ja tästä leimasta aiotaan pitää kiinni.
  4. Asiakkaiden lopullisen hyväksynnän saaminen suurissa automaissa kuten Saksassa ja Ranskassa, joissa on voimakas omaa autonvalmistus ja joissa ihmiset empivät ulkomaisten merkkien ostoa.
  5. Tunnepohjaisten tekijöiden vahvistaminen ostopäätöksissä. Nyt Kia-autot valitaan ennen kaikkea rationaalisilla järkiperusteilla.

Lue Kian viestinnästä ja markkinatutkimuksesta Euroopassa vastaavan johtaja Panu Väinämön erikoishaastattelu Tuulilasin numerosta 1/2014.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt