Tuulilasi

Näiden autobrändien asiakkaat ovat merkkiuskollisimpia

Näiden autobrändien asiakkaat ovat merkkiuskollisimpia

Toyotan, Subarun ja Hondan asiakkaat ovat kaikkein merkkiuskollisimpia, selviää Edmundsin Trade-In Loyality Reportista.
Kuvat Toyota
Mainos

Raportissa tutkittiin kaikkiaan 13,9 miljoonan auton kauppoja Yhdysvalloissa vuosien 2007-2017 välillä. Siinä tarkasteltiin autonvaihtajien toimintaa, kuka vaihtoi merkkiä ja ketkä pysyivät uskollisina samoille merkeille.

Toyotan asiakkaista 63 % hankki myös uudelleen saman brändin auton, Subarun lukema oli 61 % ja Hondan 60.

Heikoimmat uskollisuuslukemat tilastoissa saivat Fiat, Mitsubishi, Dodge, Smart ja Chrysler. Luksusautojen segmentissä parhaiten menestyivät Lexus, Audi ja Land Rover.

Eri segmenttien vertailussa SUV:t pärjäsivät parhaiten; 75 % SUV:ien omistajista vaihtoi autonsa uudelleen SUV:iin.

Julkaistu: 7.3.2018