Profiili ja asetukset
Tili
Hallinnoi tiliä
Kirjaudu ulos
Trendien perässä

Muut ketjukaupat sulkevat oviaan, mutta Normal avasi liikkeen jopa Äänekoskelle – Mikä on brändin menestyksen salaisuus?

Muutamassa vuodessa halpaketju Normal on avannut Suomeen lähes sata liikettä. Myymälöistä tullaan etsimään niin perustuotteita kuin somessa nähtyjä trendejä. Halpuus viettelee suomalaisia, mutta jättisuosion takana on muutakin.

Kuluttajat loivat itse Normalista trendin
8.7.2025 Apu

Kello on muutamaa minuuttia vaille kymmenen ja Pirkkalan Normalin edessä on jonoa. Kun ovet aukeavat tasalta, lapsiperhe astelee jonon kärjessä sisälle. Kesäkuisen aamun ensimmäisillä tunneilla tavarameressä uiskentelee pääsääntöisesti kiireettömiä lomalaisia.

– Käymme Normalissa, koska hinnat ovat halvempia, eikä monia tuotteita saa muualta, sanoo ostoksille tullut Susanna Kaitera.

Hänellä on etsinnässä hiustenhoitoaine, hammasharjan teriä ja matkakokoisia pakkauksia. Kaiteran mukaan liikkeessä on aina jotain kivaa ja siksi heräteostoksia tulee tehtyä jonkin verran. Viimeisimpänä kokeiluna olivat kahvisiirapit.

Susanna Kaitera ja Dominic Hasiwar kävivät ensimmäistä kertaa Pirkkalan Normalissa. Mukaan tarttuu usein jotain ”eksoottisempaa” kokeiltavaa, Kaitera sanoo.

Olivia Kuitunen kertoo tulevansa ostoksille monesti somessa näkyvien trendien perässä. Välillä hän etsii kasvonaamioita, välillä huultenrajauskyniä. Äiti Hanna Kuitunen sanoo, että ostoksille on tultu palkkapäivän kunniaksi. Välillä Normalissa kuluu jopa satanen.

Olivia Kuitunen löysi tällä kertaa hiusmaskin ja rasvan. Hän kertoo ostavansa monesti meikkitäydennyksiä liikkeestä.

Normal on tanskalainen halpakauppaketju, joka myy päivittäistavaroita. Toukokuussa Pirkkalaan avautunut myymälä on yli 500 neliömetrinen. Asiakkaissa on paljon perheitä, koska vieressä on suuria ruokakauppoja, kertoo liikkeen myymäläpäällikkö Nelli Tikka.

Ihmiset jonottavat Normaliin ennen aamukymmentä. Monet ovat löytäneet Pirkkalan myymälän ruokaostosreissun yhteydessä.

Normaaleja tuotteita epänormaaleihin hintoihin. Näin kuvailee brändin perusideaa ketjun Suomen maajohtaja Johanna Valli. Kun ensimmäinen liike avattiin Espoon Selloon reilu neljä vuotta sitten, suomalaiset rakastuivat sen tuotevalikoimaan.

Seuraa Apu360:n WhatsApp-kanavaa

Koska jokaisella tarinalla on merkitystä.

Kommentit
Ei kommentteja vielä
Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Tulossa vain kiinnostavia, hauskoja ja tärkeitä viestejä.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt