Lokakuun 7,1 prosentin markkinaosuus oli suurempi kuin lähimmillä kilpailijoilla eli BMW:llä ja Audilla yhteensä. Kymmenen kuukauden jälkeen Suomessa on toimitettu asiakkaille 5272 uutta Mercedes-Benz -henkilöautoa, joten ero Audiin on 738 ja BMW:hen j1224 autoa. Mercedes-Benz onkin jälleen vahvasti matkalla kohti Suomen suosituimman saksalaisen premium-merkin asemaa vuonna 2018.
Malleista suosituin on ollut E-sarja 1174 autolla. Vahvin on puolestaan Suomessakin valmistettavan GLC SUV-mallin kasvu: 60,9 prosenttia kaikkiaan 822 autoon lokakuun loppuun mennessä. SUV-mallin lisäksi on rekisteröity 142 GLC Coupéa.
Yritysmyynnissä tahti on sama ja Mercedes-Benz oli lokakuussa jo maan 4. suosituin merkki yritysten ajoneuvohankinnoissa 217 autolla (markkinaosuus 11,7 %). Yrityskäyttöön on toimitettu 1704 Mercedestä, ja markkinaosuus on 6,8 prosenttia.
Mercedes-Benz asema kotimaisen taksimyynnin kärjessä on yhä vahva. Tammi-lokakuun välillä taksitolpille on toimitettu 564 uutta Mercedes-Benziä, ja markkinaosuus on 28 prosenttia. Seuraaviksi tulevat Toyota ja Volkswagen eivät yllä yhdessäkään yhtä korkealle. 20 suosituimman taksimallin joukossa on viisi Mercedes-Benziä: ykkösenä markkinajohtaja E-sarja (366 kpl), 7. sijalla Sprinter (77), 17. sijalla C-sarja (41), 19. sijalla Vito (36) sekä 20. sijalla B-sarja (30).

