Tuulilasi

Lexuksen uudet mallit esillä Pariisin autonäyttelyssä



Lexuksen uudet mallit esillä Pariisin autonäyttelyssä

Pariisin autonäyttelyn avauspäivä, 2.10.2018 merkitsee uudistuneen Lexus RC:n ensi-iltaa ja ennakoi myöhemmin tänä vuonna alkavaa myyntiä.
Teksti Lexus
Kuvat Lexus

Aina ensiesittelystään (2014) lähtien Lexus RC on ollut avainasemassa Lexuksen strategiassa tuoda voimakkaampaa, tunteellista laadukkuutta autoihinsa. Uudelleenajateltu RC sekoittaa mukavuuselementtejä viimeisimpiin Lexukselle tunnusomaisiin design-piirteisiin ja terävämpään ajodynamiikkaan saaden voimakkaasti vaikutteita merkin lippulaiva-coupesta, LC-mallista. Urheilullinen ulkoasu tekee RC-mallista uudelleen löydetyn eleganssin sekä kutkuttavan miellyttävän ajettavuuden avulla entistä houkuttelevamman tien astua sisään Lexuksen coupe-mallien maailmaan.

Lähes mielikuvituksellinen #SharpYetSmooth -konsepti korvaa perinteisen, autonäyttelyissä osastoilla tapahtuvan esittelyn ja kertoo uudelleen ajatellun RC-mallin ja Lexuksen tarinan sosiaalisen median voimin. Aktiviteetti tapahtuu autonäyttelyn ensimmäisenä lehdistöpäivänä kello 11 - 16 välisenä aikana (CET). Lisää yksityiskohtia on nähtävillä sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #SharpYetSmooth.

Toinen Pariisissa ensiesiintymisensä kokeva malli on LC-coupen uusi Yellow Edition, säkenöivä lisä coupe-mallien lippulaivamallistoon. Uuden mallin loistava Flare Yellow -ulkoväri on lukuisten erilaisten maalikerrosten ja Takumi-mestarien ammattitaidon tulos. Yhdistettynä sisätilojen lämpimän keltaisen, valkoisen ja mustan harmoniseen yhdistelmään tämä auto on todellinen katseenkääntäjä. LC Yellow Edition -mallissa on vakiona erinomaisen ajodynamiikan takaava LC Sport+.

Esillä on myöskin mukavuuden, viimeistelyn ja luksuksen lähettiläs, Lexus ES. Seitsemänteen sukupolveen ehtinyt, täysin uusi malli omaa menestyksen avaimet, kiitos dynaamisen ulkomuotoilun, erittäin tilavien sisätilojen ja virheettömän ajokokemuksen.

Uusi, kompakti UX-crossover on myös esillä ja valituilla markkinoilla alkaa samanaikaisesti ennakkomyynti. UX ottaa paikkansa CT-mallin rinnalla tarjoten tien sellaiseen kokemukseen, jonka vain Lexus voi tarjota. UX-mallilla on myös merkittävä rooli Lexuksen tavoitteessa saavuttaa 100 000 auton vuosittainen kokonaismyynti Euroopassa vuoteen 2020 mennessä. Tätä pyrkimystä tukee merkin hybridistrategia, joka tarjoaa erinomaisen vaihtoehdon markkinoille, joilla dieselkäyttöisten voimalinjojen suosio erinäisistä syistä vähenee.

Julkaistu: 4.9.2018