Tuulilasi

Katso kuvat - "Tämä on Range Roverin historian hienoin auto"

Katso kuvat - "Tämä on Range Roverin historian hienoin auto"

Range Rover luotiin 50 vuotta sitten, jolloin tarvittiin auto, joka oli tarpeeksi kyvykäs maatilalle mutta myös tarpeeksi tyylikäs kaupunkiajoon. Siitä lähtien Range Rover on toiminut tiennäyttäjämaasturina.
Kuvat Range Rover
Mainos

Uudistuneen Range Roverin päivitetty matkustamo tarjoaa vertaansa vailla olevaa hienostuneisuutta, matkustitpa sitten työ -tai vapaa-ajalla. Enemmän kuin koskaan, Range Rover edustaa luksusmatkustamisen huippua, tehden jokaisesta matkasta ainutlaatuisen kokemuksen olitpa matkustajana tai sitten itse ratissa.

 Uusin teknologia on ajanut Range Roverin kehitystä, ladattava PHEV hybridi tarjoaa kestävää luksusta entistä tehokkaammin ja kyvykkäämmin. Auton ulkoinen muotoilu on kehittynyt, sisätilojen mukavuuteen on panostettu ja uusia teknologioita on lisätty matkustamoon. Uudet istuinrakenteet mahdollistavat 24-toimintoiset istuinsäädöt leveämmillä ja syvimmillä pehmusteilla. Käsinojiin on myös lisätty lämmitys. Takana täysin uudelleen suunniteltu matkustamo ja istuinjärjestelyt luovat takamatkustamosta rauhallisen pyhäkön ilman että tavaratilan koosta olisi jouduttu tinkimään. 

Jos työskentelet takapenkillä, autosta löytyy 17 erilaista yhdyspistettä aina perinteisestä sähköpistokkeesta, USB-, HDMI- ja 12-volttiseen pistokkeeseen. 4G Wifi laajakaista mahdollistaa jopa 8 laitteen käytön samanaikaisesti. Myös matkustamon säilytysjärjestelmät on suunniteltu business-matkustajaa silmällä pitäen. Ylellisten takapenkkien 25 vaihtoehdon kuuma kivi –hierontatekniikkaa hyödyntävä ohjelma on räätälöity rentoutumista varten. 

“Asiakkaamme kertoivat hyvin selkeästi mitä he haluavat uudelta Range Roverilta. ’Älkää muuttako sitä, tehkää siitä vaan parempi’, he kertoivat meille. Tästä johtuen kaikki mitä olemme tehneet, on tähdännyt lippulaiva-SUV-mallimme parantamiseen. Tämä neljännen sukupolven Range Rover on hienoin automme mallin 50-vuotisessa historiassa”, sanoo Land Roverin suunnittelujohtaja Gerry McGovern

Uusi Jaguar Land Roverin historian kehittynein infotainment-järjestelmä on saumattomasti integroitu auton sisustukseen. Touch Pro Duo, koodinimeltään ’Blade’ yhdistää kaksi 10-tuumaista teräväpiirtokosketusnäyttöä. Informaation voi siirtää pyyhkäisemällä yhdeltä näytöltä toiselle, mikä tekee tietojen asettelusta erittäin intuitiivista. Näytöt ovat kiehtovia käyttää ja niiden toiminnallisuus hakee vertaistaan. 

Kovaa suorituskykyä 

Tehokas uusi Range Rover P400e tarjoaa kestävää suorituskykyä yhdistämällä 300 hv:n 2.0-litraisen 4-sylinterisen Ingenium-bensiinimoottorin 116 hv:n sähkömoottoriin. Yhdistelmä tuottaa 404 hv (221 kW) kokonaistehon, joka yhdessä jatkuvatoimisen älykkään nelivedon kanssa mahdollistaa 6,8 sekunnin kiihtyvyyden (0-100 km/h) ja huippunopeuden 220 km/h. 

 Uusi voimanlinja tarjoaa vaikuttavalla 640 Nm väännöllään yhdistelmän dynaamista suorituskykyä, mukavuutta ja hienostuneisuutta. Kiitos sähköisen voimansiirron, Range Rover P400e:n CO2 –päästöt ovat vain 64g/km (NEDC) ja sen toimintasäde pelkän sähkön voimin on 51km. Ensimmäistä kertaa Land Roverin lippulaivan asiakkaat voivat ajaa ilman ajonaikaisia päästöjä. 

Nyt asiakkaiden ei tarvitse enää valita. Sama auto tarjoaa äänetöntä hienostuneisuutta, lyömättömät maasto-ominaisuudet ja sillä voi myös ajaa kaupunkien ruuhka-alueille, joissa on CO2-rajat. 

 Voimansiirron tarkkuus ja aktiivinen hallinta tekevät uudella Range Roverilla ajosta nautintoa kaikilla ajopinnoilla. Land Roverin Terrain Response 2 -teknologian ainutlaatuinen kalibrointi jakaa älykkäästi ja tarkasti voimaa kaikille neljälle pyörälle sähkömoottorilta, joka tuottaa maksimaalisen väännön heti liikkeellelähdöstä. Näin voiman annostelu on helppoa myös hitaassa maastoajossa.

Uudistunut 2018 Range Rover saapuu markkinoille alkuvuodesta ja uudet hybridimallit kevään kuluessa. Paikalliset hinnat julkistetaan lokakuun aikana.

Uusi ladattava PHEV hybridi:

Kokonaistehoa 404 hv (297 kW) ja vääntöä 640 Nm

Yhdistetty kulutus: 2.8 l/100km, (NEDC-mittaustavan mukaan)

CO2- päästöt: 64g/km (NEDC-mittaustavan mukaan)

Toimintasäde pelkällä sähköllä: 51km

Akkujen latausaika pikalatauspisteessä 2 tuntia ja 45 minuuttia

Elegantti ja intuitiivinen Touch Pro Duo infotainment –järjestelmä kahdella teräväpiirtokosketusnäytöllä toimii kuin digiajan hovimestari 

Uusi 565 hevosvoimainen Range Rover SV Autobiography Dynamic yhdistää ylellisen sisustuksen kompressoriahdetun V8 moottorin suorituskykyyn (0-100 km/h 5,4 sekuntia)

(Lähde: Land Rover Finland & Baltics)

Julkaistu: 11.10.2017