Aasialaisbrändeillä kova kilpailu Euroopan automarkkinoilla - tämä merkki jyrää yhä
Autot ja liikenne
Aasialaisbrändeillä kova kilpailu Euroopan automarkkinoilla - tämä merkki jyrää yhä
Aasialaisbrändeistä Toyota on edelleen suosituin automerkki Euroopassa. Prosentuaalisesti myyntiään kasvatti vuoden alkupuoliskolla eniten Suzuki.
Julkaistu 16.8.2017
Tuulilasi

ACEA:n tilastojen mukaan Toyotaa myytiin vuoden alkupuolikkaalla Euroopassa 368 982 kappaletta. Nissan tulee hyvänä kakkosena 318 688 autolla, Hyundai ja Kia tulevat seuraavina 270 921 ja 251 472 myydyllä autolla.

Kun taas tarkastellaan myynnin prosentuaalista kehitystä verrattuna vuoden 2016 myyntiin, on suurin nousija Suzuki, joka on pystynyt kasvattamaan Euroopan myyntiään 22 %. Silti se myi edelleen vain puolet siitä, mitä Kia.

Toyotan myynti on noussut 16%, Kian 9,5 %, Nissanin 5,7 % ja Hyundain ainoastaan 3,6 %.

Kommentoi »