
Maailman vanhin roolipeli Dungeons & Dragons oli teinipoikien harrastus, josta tuli yhtäkkiä julmetun suosittu – Mitä tapahtui?
Kasarinostalgiaan nojaava Netflix-sarja Stranger Things on palauttanut Dungeons & Dragonsin kultakauden taas mieliin. Pelillä on iso rooli sarjan tapahtumissa ja sarjalla pelin uudessa tulemisessa. D&D:n suurin sponsori on kuitenkin ollut koronavirus. Pandemian aikaan koteihinsa suljetuilla ihmisillä oli aikaa istua alas ja pelata.
Sunnuntai-iltapäivä on nykyisin suosikkihetkeni viikosta. Silloin hakeudun aivan erityiseen seuraan.
Elokuisena sunnuntaina saan keksiä, miltä kuulostaa, kun suuren ravun muotoinen sukellusvene räjähtää veden alla. Istun kotonani tietokoneen ääressä videochatissa viiden ystävän kanssa. He ovat juuri onnistuneet upottamaan rapumaisen helvetinkoneen. Hetkeä aikaisemmin se oli vähällä rusentaa saksillaan heidän aluksensa, teknologian ja taikuuden yhdistelmällä seilaavan sukellusveneen, jonka tontuista koostuvan miehistön he olivat hypnotisoineet komentoonsa.
Kuvailen parhaani mukaan, kuinka tulipalloloitsu muuttaa teräksisen saksihirviön vedenalaiseksi infernoksi, joka syöksyy ruhjoutuneena kohti syvyyksiä ja vie liudan vihollisia mukanaan.
