Etusivu
Aiheet
Podcastit
Blogit
Lehdet
Tietoa meistä
Lisää
Kirjaudu
Etusivu
UusimmatUkrainan sotaIhmisetSelviytymistarinatViihdeTurvallisuusTasa-arvoOsallistuRistikotHoroskoopit
Aiheet
IlmiötIhmisetSelviytymistarinatViihdeTiede
KaikkiIhmisetIhmissuhteetYhteiskuntaTiedeLuontoKolumnitSelviytymistarinatViihdeJulkkiksetLisää
KaikkiKysy KiminkiseltäHyvinvointiLiikuntaTerveysTutkimusTuki- ja liikuntaelimetVerenpaineNiveletIhoApu-klinikkaLisää
KaikkiAutouutisetKoeajotAutovideotAuton huoltoAuton käyttöRenkaatAutojen viatAutoteollisuusLisää
KaikkiMusiikkiKirjallisuusTeatteriKuvataideTaideTanssiTapahtumatLisää
KaikkiMondo Top 50KotimaaLähimatkailuLuontomatkatAktiivilomaKaupunkilomatRantalomatMatkailmiötEurooppaVälimeriAasiaLisää
KaikkiHoroskoopitOsallistuRistikotPodcastitTelevisio ja elokuvatVideotLisää
Podcastit
KaikkiLohdullinen teoria elämästä8 oppituntia rohkeudestaEevan kirjaklubiApinalaatikkoDadpodiSalainen intohimoHannu-Pekka BjörkmanRuuhkassa
Blogit
Pimeyden professoriSanan voimallaUuninpankkopoika Saku Timonen
AamusivullinenAbdulkarimAnaloginen aivokylpyAntiaikalainenAnzion mukaanAsiaton lehdistökatsausAve MariaFestkustenKatsojaKoponenKuulokuviaLiekeissäMerkintöjäMinäKertojaMinnaSuvi AuvinenPuistojatkotPlainsongsRivien välistäSininen kirjahyllySomesotilasTASKUKAMERAMIESTrumpistanTutkitusti
Naiselo 45+
Lehdet
ApuApu JunioriEevaImageMondoTuulilasiLue ja tilaa
Tietoa meistä
YhteystiedotTilaa uutiskirjeYrityksilleAsiakaspalveluLue ja tilaaEvästekäytännötKäyttöehdot

Liikennepolitiikka

Tuulilasi

Tuulilasin pääkirjoitus: Bensan hinnannousu ja kansan kahtiajako

Ympäristöministeri Emma Kari (vihr.) antaa ymmärtää, että eivät ole hänen porukkaansa nämä maaseudun bensalenkkarit ja dieselin tankkaajat. Että ei kun valtatien reunaa jalkapatikalla, mars! Tähän on katsokaas virallinen Suomi oikein panostanut, kirjoittaa päätoimittaja Olli Koivusalo.
23
14
1 km/h keskinopeuden lasku EU:n teillä säästäisi 2 200 ihmishenkeä vuodessa – Liikenneturva: ”Testattu kaava pitää kutinsa”
Tuulilasi
Yksityisautoilulla yhä ilmastopaholaisen leima: ”Miksi 9 prosenttia päästöistä aiheuttaa 99 prosenttia keskustelusta?"
Tuulilasi
Lähitaksi suosii vähäpäästöisiä – Taksiliiton Kai Andersson: ”Kiukuttaa – käsittämätöntä, ettei valtion hankintatukea saa taksiin”
Tuulilasi
Suomalaiset suhtautuvat nihkeästi tieliikenteen päästökauppaan - nostaisi polttoaineiden hintoja 20-40 senttiä
Tuulilasi

Tuulilasi

Jäähyväiset dieselverolle: Mitä autojen käyttövoimaverosta luopuminen tarkoittaisi tavallisen kuluttajan kannalta?

Äkkiseltään voi kuulostaa houkuttelevalta, jos noin 400–600 euron verosta pääsisi eroon. Asia on kuitenkin kaikkea muuta kuin yksinkertainen.
42
16

Tuulilasi

Liikenteen päästökaupassa ei ole voittajia: ”En todellakaan tiedä, pysyisikö koko yritys enää pystyssä, jos dieselin litrahinta kipuaa selvästi yli kahden euron"

Pyöritellään liikenteen päästökauppaa miten päin tahansa, ei hyviä vaihtoehtoja ole. Pahimmillaan se uhkaa suomalaisyritysten toimintakykyä.
1
6

Tuulilasi

Suomen tasoristeyksistä jopa 75 prosenttia on täysin vailla minkäänlaisia turvalaitteita – nyt tähän on tulossa muutos

Suomi on vartioimattomien tasoristeysten suurvalta. Lähes 75 prosenttia tieverkostomme kaikista tasoristeyksistä on täysin ilman turvalaitteita. Väyläviraston mukaan tilanne on kuitenkin paranemassa.

Apu

Suuri osa Suomen energiasta tulee Venäjältä, mutta napanuoran katkaisu voi olla yllättävän helppoa – bensan hinta tosin voi nousta

Suuren osan Venäjän-tuonnista voi korvata tuomalla energiaa muualta maailmalta, tosin ehkä kovemmalla hinnalla. Puuhakkeen tuontia taas voi korvata kotimaisilla lähteillä.
0
1

Tuulilasi

Suomi on ylinopeuksien luvattu maa – Onko rikesakon vaihto liikennevirhemaksuksi muuttanut ajotapojamme?

Suomalaiset ajavat liikenteessä lähtökohtaisesti lievää ylinopeutta, mutta silti sakkomme ovat olleet maailman suurimpia.
1
2
Haetaan lisää