Tuulilasi

Kysy autoista - kysymys 1847

Kysy autoista - kysymys 1847

Tapio Ketonen

Kysymys:

Onko mielestänne oikein, kun asiakas vie auton merkkikorjaamoon ja pyytää korjamaan vian, että korjaamo ei löydä vian aiheuttajaa vaan olettaa jotain ja “korjaa” sen. Asiakas huomaa, että ongelma ei poistunutkaan ja vie uudelleen korjaukselle. Lasku kuitenkin on kummaltakin kerralta erikseen maksettava. Eihän korjaamon henkilökunnan koulutus saisi näin joutua asiakkaan maksettavaksi??

Näytä vastaus

Vastaus:

Ei saisi, eikä siihen pidä suostuakaan. Ei muuta kuin ensiksi korjaamopäällikön luo vaatimaan hyvitystä, ja ellei se onnistu, sitten laskut mukana kunnallisen kuluttajaneuvojan puheille. Häneltä saa neuvontaa siitä, miten asiassa pitäisi edetä.

Oleellista asiassa on, että korjauksesta on tehty asianmukainen kirjallinen työtilaus. Sen avulla voi osoittaa, mitä autoa korjaukseen tuotaessa on pyydetty tekemään.

Julkaistu: 12.3.2003

Kysy ja asiantuntijamme vastaavat

Kirjoitathan kysymyksesi riittävän yksityiskohtaisesti, jotta voimme antaa mahdollisimman tarkan vastauksen. Valitsemme parhaat kysymykset ja julkaisemme ne. Nimeäsi ja yhteystietojasi ei julkaista.