Tuulilasi

Autohinnasto osioon muutoksia

Autohinnasto osioon muutoksia

Tapio Ketonen

Kysymys:

Tuulilasia 20v tilanneena tämä teidän jonkin aikaa käytössä ollut muutos autohinnastossa on ärsyttänyt ainakin minua ja paria tuttuanikin. Eli toive olisi palata entiseen tapaan järjestää mallit kokoluokan mukaan pienimmästä suurimpaan merkin sisällä sekä myös mallisarjan sisällä teho ja varustemalli järjestykseen.

Tämä nykyinen aakkosellinen malli on meistä sekava kun esim Renaultilla Grand Scenic on ensin alkupäässä ja pienempi Scenic vasta lopussa. Vastaavasti VW:n uusi 1.4 TSI-moottori sotkee listaa kun ne ovat ennen heikompitehoisia ja halvempia 1.6 malleja. Kiitos muuten hyvästä lehdestä.

Näytä vastaus

Vastaus:

Muutos on seurausta siitä, että hinnastossa siirryttiin mallisarjojen mukaiseen ryhmittelyyn. Tietokantaohjelma, jossa ryhmittely tapahtuu, toimii valitettavasti niin, että mallisarjat tulostuvat aakkosjärjestyksessä.

Tämä tuli ensimmäisellä kerralla yllätyksenä, enkä valitettavasti ole jaksanut paneutua asiaan kunnolla, jotta siihen löytyisi yksinkertaisesti toteutettava ratkaisu. Varmaan sellainenkin olisi mahdollista löytää. Käsipelillä en ryhdy järjestystä muuttamaan, se on liian työlästä.

Ainakaan seuraavaan hinnastoon en ennätä tehdä tähän asiaan muutosta, mutta sellainen muutos kyllä tulee, että erillinen maasturien osasto poistuu. Jatkossa autot jaotellaan vain käyttövoiman mukaan eli bensiini- ja dieselkäyttöisiin. Nykyinen jaottelu perustuu autojen virallisiin ajoneuvoluokkiin, ja suurta osaa maastureista tai sellaiselta näyttävistä ei ole luokiteltu maasturien viralliseen M1G-luokkaan. Näin saman näköisiä autoja on ollut kaikissa kolmessa osastossa.

Julkaistu: 16.8.2007

Kysy ja asiantuntijamme vastaavat

Kirjoitathan kysymyksesi riittävän yksityiskohtaisesti, jotta voimme antaa mahdollisimman tarkan vastauksen. Valitsemme parhaat kysymykset ja julkaisemme ne. Nimeäsi ja yhteystietojasi ei julkaista.