
Pian muualtakin maasta raportoitiin nyhtisbuumin leviämisestä. Tampereella ihmiset jonottivat Prisman pihassa jo kahdeksalta aamulla, ja Joensuussa kauppojen hyllyt tyhjenivät muutamissa tunneissa.
Nyhtökaurahavainnoista kerrottiin kuiskaillen kuin hyvistä sieniapajista, ja tuotteen metsästäjät perustivat Facebookiin Nyhtökauratutka-ryhmän.
Nyhtökauran raketin lailla noussut suosio on ainutlaatuista suomalaisen elintarviketeollisuuden historiassa. Se toimi vetoapuna myös kilpailijoille: Syksyllä mediahuomiota saivat toiset uudet lihankorvikkeet, Valion Mifu ja Verso Foodin Härkis.
Seuraavaksi jännitämme, leviääkö hulluus ulkomaille. Syyskuun alussa Paulig Group osti osake-enemmistön nyhtökauraa valmistavasta Gold & Greenistä. Tavoitteena on nyt kasvattaa tuotantokapasiteettia ja viedä nyhtis kansainvälisille markkinoille.